• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

جزییات حادثه مرگ کوهنوردان در البروس

  • کد خبر : 56304
  • 08 مهر 1400 - 21:40
جزییات حادثه مرگ کوهنوردان در البروس
بام نیوز: آژانس مسافرتی Elbrus.guide که صعود به البروس را سازماندهی کرده بود و طی آن پنج نفر از مشتریان ایشان کشته شدند، ادعاها مبنی بر رها کردن کوهنوردان توسط راهنمایانش را تکذیب کرد.

به گزارش بام نیوز، در روزهای گذشته، در ارتفاع ۵۴۰۰ متری ۱۹ گردشگر و کوهنورد به دلیل خرابی شدن شرایط آب و هوایی درخواست کمک کردند. در نتیجه پنج نفر جان خود را از دست دادند. سایر افراد نیز از طریق برف کوب به منطقه امن منتقل شده و به پزشکان تحویل داده شدند.

همه بازماندگان دچار سرمازدگی شدید و جراحت هستند. برخی از رسانه ها نوشته اند که یکی از راهنماها گروه را در کوه ترک کرده است.

به گفته این شرکت، ۲۰ نفر در صعود شرکت داشتند، چهار نفر از آن ها کوهنوردان باتجربه ای بودند: دو راهنمای گروه و دو نفر از دستیاران آن ها. یکی از مشتریان این تیم به دلیل ارتفاع زدگی توسط یکی از راهنماها – ایگور دانکوف – به پایین منتقل شده بود، اما سایرین به صعودشان ادامه دادند.

پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه فشار هوا به شدت کاهش یافته، باد از پایین به بالا شروع به وزیدن می کند و توفان کم سابقه ای شروع می شود. دید به دلیل برف متراکم بیش از نیم متر نبود. یک ساعت پس از فرود بر روی گردنه، مشتری بیمار در آغوش ایگور جان می بازد.

دانکوف تا ساعت ۱۵ منتظر گروه بوده و سعی می کند با تیم فوریت های پزشکی تماس بگیرد و سپس تصمیم گرفت به تنهایی فرود آید.

این شرکت می گوید: “ایگور اولین کسی بود که تیم امداد را مطلع کرد.” به گفته وی، هنگام فرود سایر اعضای گروه، یکی از شرکت کنندگان را که دچار شکستگی پا شده بود به کندی به پائین منتقل می کنند. در نتیجه بر اثر سرمازدگی دو نفر دیگر در مسیر جان باختند.

در حال حاضر کارکنان شرکت و برخی از گردشگران در بیمارستان هستند، برخی دیگر نیز از دریافت کمک های پزشکی خودداری کرده اند.

وزارت بهداشت کاباردینو-بالکاریا عنوان داشته ۱۱ نفر از ۱۴ بازمانده در بیمارستان بستری هستند: دو نفر در مراقبت های ویژه، سه نفر در حال درمان، سه نفر در دارای سرمازدگی شدید، دو نفر دچار تروما، یک نفر در حال جراحی قفسه سینه هستند.

با این حادثه یک پرونده بررسی توسط پلیس در مورد ارائه خدمات شرکت که شرایط ایمنی و سلامتی را برآورده نمی کند، آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=56304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.