• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

حادثه کوهنوردی در ارتفاعات گل زرد

  • کد خبر : 72922
  • 15 فروردین 1401 - 21:34
حادثه کوهنوردی در ارتفاعات گل زرد
انجمن پزشکی کوهستان ایران: بر اساس گزارش های رسیده یک تیم آماتور کوهنوردی در قالب ۱۲ نفر از استان تهران صبح روز گذشته ۷ فروردین ۱۴۰۱ اقدام به صعود قله "گل زرد" منطقه پلور می نمایند.

بر اساس گزارش های رسیده یک تیم آماتور کوهنوردی در قالب ۱۲ نفر از استان تهران صبح روز گذشته ۷ فروردین ۱۴۰۱ اقدام به صعود قله “گل زرد” منطقه پلور می نمایند.

این کوهنوردان پس از شروع در حین صعود مسیر را به انحراف رفته و بعلت سختی مسیر و اختلاف بین صعودکنندگان به دو دسته تقسیم می شوند.

تا حوالی غروب ادامه مسیر داده و با توجه به شرایط سنگ و یخ و سرما و دمای حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه زیر صفر درخواست امداد و نجات از طریق ۱۱۲ و سازمان امداد و نجات هلال احمر می نمایند.

مرکز EOC سازمان امداد و نجات با ارتباط با بخش جستجو و نجات فدراسیون وضعیت منطقه و کوهنوردان را بررسی و اقدام به اعزام تیمی دو نفره به منطقه می نمایند ولی بعلت صعب العبور بودن منطقه درخواستی تیمی تخصصی و آشنا به منطقه می نمایند.

به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران فدراسیون کوهنوردی با هماهنگی و تماس با امدادگر و کوهنورد توانمند “جواد چراغی” اقدامات لازم جهت اعزام به منطقه و صعود شبانه جهت کمک رسانی به افراد حادثه دیده را انجام می دهند.
نفرات تیم دو نفره امداد در نهایت اقدام به صعود می نمایند و ساعات اولیه صبح امروز به نفرات تیم گرفتار می رسند. شب گذشته تیم حادثه دیده به دو دسته تقسیم شده، تیم اول شامل آقایان حمید شهرکی،حامد زمانی، عباسعلی جعفری و میثم ملک‌زاده بوده که در ضمن ضعف عمومی، وضعیت نسبتا مناسبی دارند.

بر اساس آخرین تماس تیم امداد، ساعت ۹ صبح امروز تیم دوم مفقود شده پیدا شده و شب گذشته بعلت خطای مسیریابی به منطقه ای خطرناک رسیده و زمین‌گیر شده اند. تیم امداد به سرپرستی “جواد چراغی” به تیم مزبور رسیده و نفرات باید مسیری را صعود و با پیدا کردن مسیر امن تر اقدام به فرود نمایند.

به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران تیم دیگری از امدادگران محلی در حال اعزام به منطقه می باشند. همچنین برخی خانواده های کوهنوردان نگران در منطقه حضور دارند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.