• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

حادثه کوهنوردی در منطقة ماسوله

  • کد خبر : 59043
  • 27 مهر 1400 - 3:26
حادثه کوهنوردی در منطقة ماسوله
انجمن پزشکی کوهستان ایران: به گزارش ریاست محترم جمعیت هلال احمر شهرستان فومن : جمعه 23 مهر 1400 حدود ساعت 10 صبح در پی تماس تلفنی بابت دریافت کمک در اطراف دیواره بالاشهر ماسوله به پایگاه ماکلوان ارائه می شود.

با توجه به توضیحات فرد، مبنی بر گیر افتادن در منطقه ای صعب العبور و واماندن در نقطه ای که نه شرایط پائین آمدن است نه شرایط بالا رفتن ، اعضای تیم کشیک پایگاه سریعا وارد عمل شده و به سمت شهرک ماسوله حرکت میکنند. در همین حین مسئول کشیک پایگاه دلسوزانه از فرد حادثه دیده درخواست میکند که به هیچ عنوان از نقطه ای که استقرار دارد حرکت نکند. در فاصله کمتر از ۱۰ دقیقه از آخرین مکالمه ، مجددا با او تماس گرفته ای میشود که تماس حاصل نمیشود.

احتمال داده میشود که گوشی ایشان به دلایل نقص باتری یا شبکه از دسترس خارج شده باشد.

در طی مدت زمان ۳۰ دقیقه نجاتگران پایگاه ماکلوان به پای کوه میرسند و از آنجا به سمت دیواره حرکت میکنند. کلیه مکانهای زیر دیواره جستجو میشود و بارها سعی بر ارتباط تلفنی میشود که نتیجه ای حاصل نمیشود . همچین با فریاد زدن ایشان را صدا میزنند و جوابی به گوش نمی‌رسد.

در ساعت ۱۲:۳۰ نیروی جدید به تیم ملحق میشود ، جستجو از سر گرفته میشود و احتمال میرود که شخص مفقود شده فقط به دلایل مختلف ارتباط تلفنش را از دست داده است ، بدون نگرانی به جستجو ادامه داده میشود و در بدترین حالت ممکن انتظار میرود که فرد در مکانی پرتگاهی باشد که با یک سیستم طناب کشی ساده از آن نقطه به مکان امن انتقال داده شود.

حدود ساعت ۱۲:۴۵ در مسیر اصلی پیمایش به سمت سایت اصلی سنگنوردی ، در جهت غرب شن اسکی اصلی، تعدادی لباس و وسایل دیگر در امتداد یک دهلیز سنگ لاخی به طرف پائین پراکنده شده بودند . با دیدن این صحنه همه متوجه اتفاق بدی میشوند اما سعی بر انکار آن دارند . یکی از نجاتگران چند قدم در به سمت پائین حرکت میکند تا مطمئن شود . در انتهای همان شیب ناباورانه با جنازه فرد مواجه میشود.

نجاتگران دیگر را مطلع میکند ، کلیه نفرات تیم ، سر جنازه حاضر میشوند و بعد از رسیدن ماموران نیروی انتظامی و بررسی های مربوط، جسد فرد مرحوم در ساعت ۱۵:۳۰ به شهرک ماسوله انتقال داده میشود .

اعضای تیم نجات: عمار پرهیزگار، محسن کربلائی، صابر رنجبر، عرفان خدمت بین، سجاد علیزاده، امین حاجتی

باتشکر از کوهنوردان عزیز: آقایان ییلاقی و محمد پور

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=59043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.