• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

خیر کردستانی بالغ بر یک میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه کوهستان سنندج هزینه کرد

  • کد خبر : 75595
  • 20 خرداد 1401 - 0:10
خیر کردستانی بالغ بر یک میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه کوهستان سنندج هزینه کرد
بام نیوز: جمعیت هلال احمر استان کردستان از سال 1389 اقدام به تشکیل تیم کوهستان و استقرار آن بر فراز کوه آبیدر نمود و خدمات ارزشمندی را به هموطنانی که قصد صعود به کوه آبیدر را داشتند ارایه کرده است.

کوه زیبای آبیدر در جنوب شهر سنندج و یکی از تفرجگاه های اصلی مردم این شهر است. در طول سال هزاران نفر از مردم کردستان برای تفریح و کوهنوردی به قله آبیدر می روند و گاهاً به دلیل عدم آشنایی با مسیر و همچنین همراه نداشتن تجهیزات کوهنوردی دچار مشکل شده و نیاز به امدادرسانی دارند.

از این رو جمعیت هلال احمر استان کردستان از سال ۱۳۸۹ اقدام به تشکیل تیم کوهستان و استقرار آن بر فراز کوه آبیدر نمود و خدمات ارزشمندی را به هموطنانی که قصد صعود به کوه آبیدر را داشتند ارایه کرده است.

انتشار خبری در خصوص کمک خیر سنندجی برای تجهیز پایگاه کوهستان آبیدر، ما را بر آن داشت تا گفتگویی در این خصوص با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان انجام دهیم.

دکتر پیام جلالی در این خصوص گفت: این خیر عزیز و ارجمند جمعیت هلال احمر در یک اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه اقدام به تجهیز پایگاه امدادو نجات کوهستان آبیدر سنندج نموده و مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال جهت استقرار سیستم برق خورشیدی جهت روشنایی این پایگاه هزینه نموده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند این همشهری خیر سنندجی که نخواسته است نامش ذکر شود، تجهیز تیم کوهستان آبیدر به امکانات وتجهیزات نجات در ارفاع و کوهنوردی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان تصریح کرد: تیم کوهستان جمعیت هلال احمر متشکل از ۱۹ نفر نجاتگران خبره ی جمعیت هلال احمر است و در روزهای پنجشنبه و جمعه ی هر هفته که اغلب همشهریان ما به کوه آبیدر صعود می کنند در محل پایگاه امداد و نجات کوهستان بر فراز کوه آبیدر مستقر بوده و به ارایه ی خدمت امدادی به مردم عزیزمان می پردازند.

دکتر پیام جلالی تاکید نمود: تیم امداد و نجات کوهستان آبیدر تا کنون در ۱۰۵ عملیات امداد و نجات شرکت کرده وبه عنوان یک تیم تخصصبی آماده ی ارایه ی خدمت در همه ی ساعات شبانه روز به کوهنوردان است.

وی خاطرنشان ساخت: کوهنوردان عزیزی که احیانا در هنگام صعود به کوه آبیدر دچار حادثه می شوند می توانند با شماره ی گویای ۱۱۲ در همه ی ساعات شبانه روز تماس گرفته و اعلام حادثه نمایند تا نجاتگران ما در کوتاهترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شوند.

دکتر پیام جلالی با تقدیر از اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه ی این خیر عزیز سنندجی در خصوص تجهیز پایگاه امدادو نجاتن کوهستان آبیدر گفت: این اقدام ارزشمند می تواند نقش به سزایی در بالارفتن کیفیت خدمات رسانی نجاتگران هلال احمر به مردم عزیز سنندج داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.