• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

رفتن به ارتفاعات بدون امکانات مناسب و با لباس معمولی/ زارعی: بی‌توجهی مردم به هشدارها باعث حادثه و مرگ شد

  • کد خبر : 15401
  • 06 دی 1399 - 6:45
رفتن به ارتفاعات بدون امکانات مناسب و با لباس معمولی/ زارعی: بی‌توجهی مردم به هشدارها باعث حادثه و مرگ شد
بام نیوز: رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت که مردم و برخی از کوهنوردان، هشدارها را جدی نگرفتند و برخی‌ها بدون تجهیزات لازم و لباس کوهنوردی به ارتفاعات رفتند.

رضا زارعی درباره حادثه اخیر کوهنوردی و مفقود شدن برخی از مردم در ارتفاعات تهران، به خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز گفت: از روز دوشنبه و سه‌شنبه اطلاع‌رسانی جامعی درباره وضعیت آب و هوایی آخر هفته شد و از طریق رسانه‌های دیداری و درگاه‌های فدراسیون و هیئت کوهنوردی استان تهران، درباره وضعیت آب و هوا به‌ویژه در روز جمعه هشدار داده شد.

 

وی با بیان اینکه همه کسانی که در این زمینه فعال هستند، می‌دانستند شدت باد بسیار زیاد است، تصریح کرد: فدراسیون کوهنوردی روز چهارشنبه هشدارهای ریزش بهمن را در مناطق کوهستانی داده بود، اما بی‌توجهی بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای و مردم باعث شد در چند منطقه از کوه‌های شمال تهران از جمله دارآباد، دربند و کلکچال و یک مورد هم در منطقه آهار، شاهد حوادثی باشیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به عملیات نجات کوهنوردان مفقودی اظهار داشت: نیروهای هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان استان تهران و پلیس کوهستان تا نیمه‌های شب گذشته (جمعه) پیگیر این حوادث بودند. صبح امروز هم بالغ بر ۳۰ کوهنورد از ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان استان تهران و هلال احمر، در منطقه کلکچال در تلاش برای پیدا کردن حادثه‌دیدگان هستند و امیدوارم افراد مفقود شده به سرعت پیدا شوند.

سقوط بهمن در ارتفاعات شمال تهران ۲ کشته و یک مفقودی برجای گذاشت

زارعی بی‌توجهی مردم به هشدارهای فدراسیون کوهنوردی و اداره هواشناسی را دلیل این اتفاقات دانست و خاطرنشان کرد: درست نیست در این شرایط تقصیر را به گردن کسی بیندازیم، اما عمده‌ترین دلیل این اتفاق، بی‌توجهی به هشدارهاست. بسیاری از کسانی که از این حادثه نجات پیدا کرده‌اند، بدون امکانات مناسب و با لباس معمولی در منطقه کلکچال به ارتفاعات رفته بودند.

 

وی ادامه داد: شرایط اینقدر بد شد که ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان، گردنه کلکچال را مجبور به تخلیه کرد و به اردوگاه کلکچال برگشتند. برخی‌ها که بدون تجهیزات رفته بودند، دچار آسیب‌های بسیار شدیدی شده و متأسفانه برخی‌ جان خود را از دست دادند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره مفقودان این حادثه گفت: متأسفانه در حال حاضر یک نفر در منطقه آهار زیر بهمن است. در منطقه دارآباد دو نفر و در منطقه کلکچال هم سه نفر مفقود هستند. پس از بازگشت نیروهای امدادی و خاتمه عملیات می‌توان نسبت به این مسئله نظر داد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15401
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : اقتصادی ایران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.