• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

شرایط اورست و هیمالیا از زبان کوهنورد ایرانی/ دهقان: استرس داشتیم کرونا بگیریم!

  • کد خبر : 73343
  • 24 فروردین 1401 - 21:07
شرایط اورست و هیمالیا از زبان کوهنورد ایرانی/ دهقان: استرس داشتیم کرونا بگیریم!
بام نیوز: تیم باشگاه کوهنوردی اورست در هیمالیای نپال توانست برنامه خود را با وجود سختی های ناشی از کرونا با موفقیت اجرا کند.

امین دهقان کوهنورد ایرانی در جدیدترین صعود خود در قالب یک گروه ۱۹ نفره در هیمالیای نپال توانست برنامه های خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. این هیمالیانورد ایرانی که در کاتماندو (پایتخت کشور نپال) حضور دارد در گفتگو با ایسنا، در خصوص برنامه گروه خود اظهار کرد: پیمایش بیس کمپ اورست، صعود به قله آیلندپیک با ارتفاع۶۱۸۹متر و صعود به قله کالاپاتار با ارتفاع ۵۵۵۰ متر، سه هدف این برنامه بود که همگی با موفقیت انجام شد.

او ادامه داد: امسال مسیر صعود قله آیلند پیک تغییر کرده بود و نسبت به سال های قبل چالش بیشتری داشت اما با توجه به اردوهای آمادگی و آموزشی و با در نظر گرفتن نکات علمی و فنی، اعضای تیم همگی با سلامت کامل مسیر را پیمایش کردند.

این کوهنورد ادامه داد: این برنامه که از ششم فروردین ۱۴۰۱  آغاز شده بود در ماه های آینده هم ادامه خواهد داشت و صعودهای مشابهی به قلل مرتفع جهان اجرا خواهد شد.

دهقان که تنها ایرانی فاتح قله اورست در سال ۱۴۰۰ بود ادامه داد: سعی دارم راه را برای کوهنوردان دیگر هموار کنم و با راهنمایی های خود ورزش هیمالیانوردی را گسترش داده و در بین جوانان ایرانی انگیزه و نشاط ایجاد کنم.

شرایط اورست و هیمالیا از زبان کوهنورد ایرانی/ دهقان: استرس داشتیم کرونا بگیریم!

دهقان در پاسخ به اینکه شرایط کرونایی در نپال چگونه بود؟ پاسخ داد: به تازگی قانون نپال به روز شده و برای خروج از این کشور باید علاوه بر ارائه کارت واکسن تست کرونا داد. در طول مسیر صعود هم، در اکثر روستاها و کلبه های کوهستانی که اقامت و شب مانی داشتیم ژل و اسپری ضد عفونی بود و استرس زیادی داشتیم که خدای ناکرده کرونا بگیریم.

او درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ابتلا به کرونا گفت: علاوه بر پزشک که در تیم حضور داشت با دستگاه پالس اکسیمتر مرتب اکسیژن خون و ضربان قلب همنوردان را کنترل می کردم تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید.

به گزارش ایسنا، امین دهقان، هیمالیانورد ایرانی که به عنوان تنها نماینده ایران در اکسپدیشن ۲۰۲۱ اورست در هیمالیای نپال حضور داشت، در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ موفق شد قله اورست را فتح کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.