• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

ضرورت راه اندازی امداد هوایی در مشگین شهر

  • کد خبر : 82789
  • 28 دی 1401 - 23:09
ضرورت راه اندازی امداد هوایی در مشگین شهر
بام: فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی مشگین شهر راه اندازی امداد هوایی در مشگین شهر از الزامات و ضرورت هاست.

به گزارش خبرنگار بام، ایرج بیگدلو شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: شهرستان مشگین شهر با داشتن پناهگاه‌های مختلف در کوه سبلان همه ساله در فصل صعود با حوادث ناگوار و گاه تلخ روبرو می‌شود که دایر شدن امداد هوایی می‌تواند سرعت خدمات رسانی را افزایش دهد.

وی با تاکید بر راه اندازی پایگاه امداد هوایی در مشگین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به فراوانی حوادث و صعود تعداد کثیری از ورزشکاران به قله سبلان و فقدان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، راه اندازی امداد هوایی مساله مهمی برای شهرستان تلقی می‌شود.

فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه مشگین شهر از نظر وسعت اولین و از نظر جمعیت دومین شهرستان استان اردبیل است، تصریح کرد: در فصل صعود با حوادث ناگوار مختلف روبرو می‌شویم که برای کاستن از بار این حوادث در این رخدادها جمعیت هلال احمر اکیپ هی مختلفی را دایر کرده اما همچنان انتظار می‌رود تا نسبت به تجهیز امداد کوهستان و به کارگیری نیروهای تخصصی در این حوزه اقدام شود.

در این دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: آمایش حوادث اولین کاری بود که با شروع مسئولیت در استان اردبیل انجام دادیم و زلزله، سیل و حوادث کوهستانی در این شهرستان با بیشترین فراوانی هستند.

حمید قویدل اضافه کرد: مشگین شهر از نظر جغرافیایی شهرستان خاصی است بنابراین باید در حوزه تجهیزاتی و عملیاتی، جمعیت هلال احمر این شهرستان را تقویت کنیم که این کار توسط ما انجام می‌شود.

وی بیان کرد: انبار پشتیبانی باید در این شهرستان راه اندازی شود که در این مورد انتظار می‌رود مسئولان شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به تلاش‌های امدادگران، نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای هلال احمر با کمترین امکانات اما با دلی بزرگ و بدون چشمداشت به مردم خدمت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.