• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

عملیات امداد هوایی در ارتفاعات شمال

  • کد خبر : 39030
  • 13 اردیبهشت 1400 - 0:37
عملیات امداد هوایی در ارتفاعات شمال
انجمن پزشکی کوهستان: کوهنورد که برای ماجرا جویی به مناطق دارآباد رفته بوده از مسیر اصلی خارج شده و در اثر بی احتیاطی از ارتفاع سقوط کرده و قادر به بازگشت مجدد به مسیر اصلی نشده، پس از گذشت یک روز کوهنوردان رهگذر در مسیر، فرد حادثه دیده را پیدا کرده و با سامانه ندای امداد ۱۱۲ تماس می گیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران : ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات دربند به همراه یک پزشک به محل حادثه اعزام شدند که به دلیل صعب العبور بودن مسیر و شرایط کاهش هوشیاری مصدوم، امکان انتقال زمینی وجود نداشت و امدادگران درخواست بالگرد کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان تهران؛ شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهارداشت : ساعت ۹:۲۰ صبح امروز جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ طی گزارش حادثه ای به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران مبنی بر سقوط مرد ۵۰
ساله در ارتفاعات دارآباد آبشار دوم بالاتر از چال مگس بلافاصله ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به همراه یک پزشک به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود : کوهنورد که برای ماجرا جویی به مناطق دارآباد رفته بوده از مسیر اصلی خارج شده و در اثر بی احتیاطی از ارتفاع سقوط کرده و قادر به بازگشت مجدد به مسیر اصلی نشده، پس از گذشت یک روز کوهنوردان رهگذر در مسیر، فرد حادثه دیده را پیدا کرده و با سامانه ندای امداد ۱۱۲ تماس می گیرند.

فتحی تصریح کرد: تیم های عملیاتی پس از رسیدن به محل حادثه و انجام اقدامات اولیه و تثبیت پزشکی وفیزیکی، به دلیل صعب العبور بودن مسیر و ضربه شدید سر هنگام سقوط و کاهش سطح هوشیاری مصدوم، امکان انتقال زمینی وجود نداشت و نجاتگران درخواست بالگرد کردند.

فتحی در پایان گفت: این عملیات ۸ ساعت به طول انجامید وبا تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمرشمیرانات مصدوم با بالگرد به بیمارستان میلاد منتقل شد.

گفتنی است این عملیات ساعت ۱۷:۰۰ با موفقیت پایان یافت.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.