• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

فعالیت ۱۳ باشگاه کوهنوردی و بیش از ۲۰۰۰ کوهنورد در شهرستان بویراحمد

  • کد خبر : 43598
  • 11 خرداد 1400 - 20:33
فعالیت ۱۳ باشگاه کوهنوردی و بیش از ۲۰۰۰ کوهنورد در شهرستان بویراحمد
بام نیوز: رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد گفت: ۱۳ باشگاه کوهنوردی و بیش از ۲۰۰۰ کوهنورد در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

«زریر حسین زاده»، رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد در این مراسم که عصر روز دوشنبه دهم خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: ورزش کوهنوردی سخت و طاقت فرساست نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان شهرستانی و استانی از لحاظ مادی و معنوی است.

وی افزود: با وجود اینکه ورزش کوهنوردی مفرح است با نامهربانی ها و ناملایمات ای و کاشتنی هایی از سوی برخی ها مواجه شده اما فعالیت خوبی را در سطح شهرستان انجام داده است.

حسین زاده تصریح کرد تاکنون هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد فاقد دفتر کاری بوده است.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد با اشاره به ساماندهی گروه های کوهنوردی که آزاد و تبدیل آنها به باشگاه های کوهنوردی اظهار کرد: تا بهمن ماه سال گذشته ۶ باشگاه کوهنوردی در شهرستان بویراحمد فعالیت داشتند که تاکنون این تعداد به ۱۳ باشگاه افزایش یافته و در حال فعالیت هستند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۲ هزار ورزشکار کوهنورد در سطح شهرستان بویراحمد فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همسان سازی تابلوهای قلل دنا را در دستور کار قرار داده ایم و در حال انجام است.

همچنین« مهدی روایی»، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد در این مراسم گفت: با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی فشار زیادی به جامعه ورزش وارد شده است.

وی افزود: ان‌شاءالله ورزش کوهنوردی بتواند در سطح شهرستان و استان به سمت قهرمانی سوق داده شود.

روایی اظهار کرد: آماده حمایت و کمک به هیئت کوهنوردی شهرستان هستیم.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد امیدوارم با شکست کرونا شاهد برنامه های متنوع و بزرگ در رشته کوهنوردی در شهرستان بویراحمد باشیم.

همچنین «زواره اقبال»، از کوهنوردان پیشکسوت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از زمان قدیم کوهنورد بودند و هم اکنون استقبال خوبی از این ورزش در استان شده است.

وی افزود: شهر یاسوج در کنار کوه دنا واقع شده بنابراین نیاز است که در زمینه کوهنوردی بیش از آنچه که هم اکنون دارد، داشته باشد. استان کهگیلویه و بویراحمد خانه کوهنورد این دارد که از مسئولان و متولیان امر درخواست داریم در جهت ایجاد و راه اندازی این خانه توجه لازم را داشته باشند.

نیک اقبال تصریح کرد: کوهنوردی را در شهر یاسوج و استان از دو نفر شروع کرده‌ایم و هم اکنون به چند هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: کوهنوردی ورزشی ورزشی که باعث پیشگیری از بیماری ها می شود و سلامتی و کمک به محیط زیست در این ورزش نهفته است.

این کوهنورد پیشکسوت استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار ساماندهی قله های استان و نصب تابلوی مناسب برای قله‌ها شده است.

همچنین «احمد صالح پور»، یکی دیگر از کوهنوردان پیشکسوت استان در این مراسم گفت: کوه دنا دارای قلل، دره‌ها، غارها و گونه‌های گیاهی مختلفی است که برخی از آنها در دنیا منحصر به فرد است که باید معرفی و شناسانده شوند تا در جهت جذب گردشگران و کوهنوردان موثر واقع شود.

وی افزود: ورزش کوهنوردی وجه مشترک زیادی با محیط زیست و منابع طبیعی دارد که از مسئولان و متولیان امر انتظار می رود برای کوهنوردان استان کارت محیط بانی و قربانی جهت حفاظت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی استان صادر کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.