• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24573
1

لو رفتن فایل صوتی حمایت تاج از اصولی/همه را بیرون کردن جز ضبط صوت

  • کد خبر : 82909
  • 29 دی 1401 - 19:03
لو رفتن فایل صوتی حمایت تاج از اصولی/همه را بیرون کردن جز ضبط صوت
بام: فایل صوتی گفتگوی هماهنگ شده رئیس فدراسیون فوتبال که در آن سعی می‌کند از عضو هیات رئیسه فدراسیون و رئیس هیات استان خراسان رضوی حمایت کند، دردسرهای جدیدی را برای این فدراسیون ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بام، مجمع عمومی سالانه هیات فوتبال خراسان رضوی در شرایطی روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه با حضور مهدی تاج رییس فدارسیون فوتبال، احسان اصولی رییس هیات فوتبال خراسان رضوی، احمدرضا براتی و طهمورث حیدری اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مشهد برگزار شد که اتفاقات حاشیه ای پیرامون آن نشان داد جرقه های انتخابات داغ هیات فوتبال این استان در خردادماه زده شده است.

انتقاداتی که مدتها قبل از عملکرد احسان اصولی در هیات فوتبال این استان مطرح شده بود، با برگزاری مجمع عمومی سالانه به اوج خود رسید تا جایی که این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ناچار شد برای حفظ اعتبار و جایگاهش دست به دامن مهدی تاج رئیس فدراسیون شود. اتفاقی که البته برای تاج هم دردسرهایی را ایجاد و منجر به افشای فایل صوتی لو رفته از هماهنگی او با یک خبرنگار برای پرسش های از پیش تعیین شده و جواب های مشخص شد.

ماجرا از آنجا شروع شد که مسئولان هیات فوتبال خراسان رضوی برای برگزاری مجمع این استان از رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دعوت کردند تا در این مجمع حضور داشته باشند اما غیبت مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان که نایب رئیس مجمع بود اوضاع را پیچیده کرد.

لو رفتن فایل صوتی حمایت تاج از اصولی/همه را بیرون کردن جز ضبط صوت
حیدری، تاج، اصولی و براتی در مجمع هیات فوتبال خراسان رضوی

هاشمی جواهری که یکی از مخالفان احسان اصولی در هیات فوتبال استان خراسان رضوی است، با ذهنیتی که از اتفاقات دیدار تیم ملی فوتبال ایران و لبنان به میزبانی مشهد داشت و مقصر آن را احسان اصولی می دانست، در این مجمع حاضر نشد. همین امر البته انتقاد مهدی تاج از اصولی را به همراه داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال هر چند در این مجمع گزارش مالی هیات استان را تایید کرد، اما از غیبت مدیرعامل ورزش و جوانان استان در مجمع به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ یاد و البته تاکید کرد همین که استان خراسان رضوی هیچ تیمی در لیگ برتر، لیگ دسته اول و … ندارد یک نقطه ضعف بزرگ در کارنامه احسان اصولی به شمار می رود.

احسان اصولی با علم بر این که دوره چهار ساله ریاستش در هیات فوتبال خراسان رضوی خردادماه سال آینده به پایان می رسد، قصد داشت از حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه برای مهر تایید ادامه ریاستش استفاده کند اما اتفاقاتی که بعد از مجمع رخ داد عملا او را در موقعیت ضعف قرار داده است.

مهدی تاج که از فضای حاکم بر هیات فوتبال خراسان رضوی خبر داشت و در طول برگزاری مجمع هم انتقاداتی را متوجه اصولی کرده بود، در پایان مجمع عنوان می کند که چون مدیرکل ورزش و جوانان در مجمع حضور نداشته تمایل دارد در نشستی با وی پیرامون مسائل فوتبال این استان گفتگو کند.

به همین خاطر پس از هماهنگی های لازم وی و هیات همراه راهی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی می شوند تا با هاشمی جواهری دیدار داشته باشند. مدیرکل هم برای این نشست از چند پیشکسوت فوتبال استان دعوت می کند تا نقطه نظراتشان را مطرح کنند.

در حالی که تاج و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال وارد ساختمان اداره کل ورزش و جوانان استان می شوند، از ورود احسان اصولی به این محل جلوگیری و تاکید می شود که مدیرکل اعلام کرده است اصولی را به این نشست راه ندهند.

پس از برگزاری نشست رئیس فدراسیون فوتبال و مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان که طی آن صحبت هایی در مورد احسان اصولی و انتقادات از عملکردش مطرح می شود، این عضو هیات رئیسه از تاج می خواهد که از فرصت حضور در مشهد استفاده و حمایت های لازم را از وی انجام دهد. خصوصا این که از چند روز قبل زمزمه هایی مبنی بر کنار گذاشتن اصولی از سخنگویی فدراسیون فوتبال هم مطرح شده بود و همین امر مورد سوال خبرنگاران رسانه های مختلف هم قرار گرفته بود.

لو رفتن فایل صوتی حمایت تاج از اصولی/همه را بیرون کردن جز ضبط صوت

به دنبال این اتفاقات پیشنهاد می شود که احسان اصولی به همراه مهدی تاج و همراهانش راهی هیات فوتبال خراسان رضوی شوند و در گفتگو با رسانه ها حمایت لازم از اصولی صورت بگیرد. هیات فوتبال هم به چند خبرنگار از رسانه های موافق خودش دعوت می کند تا به ساختمان هیات بیایند و با رئیس فدراسیون گفتگو می کنند.

با این حال مهدی تاج با بیان این که قصد برگزاری نشست خبری را ندارد و تنها می خواهد جملات کوتاهی را در مورد اتفاقات اخیر مطرح کند، از خبرنگار یک رسانه می خواهد در اتاق بماند و توسط عوامل هیات فوتبال سایر خبرنگاران را به بیرون راهنمایی می کنند.

اما ماجرا وقتی جذاب می شود که یکی از خبرنگاران با قراردادن دستگاه ضبط صدای خود در اتاق همه موارد مطرح شده در این جلسه سفارشی را در اختیار می گیرد. در فایل صوتی منتشر شده از این نشست مشخص است که مهدی تاج سوالات را به خبرنگار مد نظرش دیکته می کند و جواب هایش را هم با هماهنگی و همراهی اصولی در اختیار او قرار می دهد.

در طول این گفتگوی کوتاه هر جا مهدی تاج یادش می رود نکته ای را مطرح کند، احسان اصولی و احمدرضا براتی که او را همراهی می کردند، نکات لازم را به وی گوشزد می کنند تا در مصاحبه هماهنگ شده اش مطرح کند.

در این گفتگوی کاملا هماهنگ شده دو موضوع مطرح می شود که یکی سخنگویی احسان اصولی در فدراسیون فوتبال است و دومین مورد هم راه ندادن اصولی به اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی که تاج در هر مورد سعی در حمایت از عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دارد و تاکید می کند بحث تغییر سخنگو مطرح نیست و اصلا قرار نبوده اصولی به اداره کل ورزش و جوانان استان بیاید!

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.