• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

مسی: ۷۵۰ بازی برای بارسا افتخار بزرگی است

  • کد خبر : 16806
  • 16 دی 1399 - 19:52
مسی: ۷۵۰ بازی برای بارسا افتخار بزرگی است
بام نیوز: لیونل مسی ابرستاره بارسلونا در مصاحبه با روزنامه اسپورت می گوید پوشیدن پیراهن بارسا در 750 بازی برای او افتخار بزرگی است.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز: لیونل مسی ابرستاره بارسلونا بعد از رسیدن به رکورد ۷۵۰ بازی با پیراهن بلوگرانا در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپورت چاپ کاتالونیا شرکت کرده و گفت پوشیدن پیراهن بارسلونا در این تعداد بازی برایش افتخار بزرگی است.

لیونل مسی تا کنون ۷۵۰ بار پیراهن تیم محبوب کاتالونیا را به تن کرده که از این میان ۵۰۰ بازی در لالیگا انجام شده است. او در ادامه فصل می تواند رکورد تاریخی باشگاه در لالیگا را بشکند که در حال حاضر در اختیار ژاوی با ۵۰۵ بازی قرار دارد. رکورد کلی ژاوی در پوشیدن پیراهن بارسلونا در ۷۶۷ بازی است که مسی برای رسیدن به آن هم عزم خود را جزم کرده است.

رکورد ۷۰۵ بازی برای بارسلونا

رسیدن به این رکورد برایم افتخار بزرگی است. خوشحالم که توانسته ام ۷۰۵ بار با پیراهن بارسا بازی کنم.

از روزاریو تا بارسلونا

مسی ۱۳ساله بیست سال پیش به همراه پدرش به باشگاه بارسلونا آمد تا به یکی از بزرگترین اسطوره های تاریخ فوتبال تبدیل شود. تعداد بازی های رسمی او برای تیم اول باشگاه فوق العاده بوده: ۷۰۵ بازی با ۵۲۴ پیروزی، ۱۳۸ تساوی و ۸۸ باخت. مسی در این مدت ۶۴۴ گل هم برای بارسا به ثمر رسانده.

لیونل مسی در لالیگا هم ۵۰۰ بازی انجام داده که ۲۵۲ بازی در نوکمپ و ۲۴۸ بازی در خارج از خانه بوده است. از این تعداد بازی مسی ۳۶۹ بار به پیروزی رسیده و ۴۵۱ گل به ثمر رسانده است. مسی در خانه بارسا ۲۱۱ پیروزی و در خارج از خانه ۱۵۸ پیروزی را تجربه کرده. او همچنین در نوکمپ ۲۶۵ گل و در خانه حریفان ۱۸۶ گل برای بارسا زده است.

رقبای قدیمی

بیشترین تیمی که لیونل مسی تا کنون در مقابل آن بازی کرده اتلتیکو مادرید بوده. مسی ۲۹ بار مقابل روخی بلانکو به میدان رفته، ۱۸ بار مقابل این تیم به پیروزی رسیده و ۲۶ بار دروازه اش را باز کرده است.

رتبه دوم در اختیار تیمهای رئال مادرید، سویا و والنسیا است که مسی ۲۸ بار مقابل هر کدام از آنها بازی کرده است. لیونل مسی در لالیگا کلا مقابل چهل تیم مختلف بازی کرده است.

مسی اولین بازی خود با پیراهن بارسا در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴ و در دربی شهر بارسلون مقابل اسپانیول انجام داد. مسی درحالیکه بارسا در آن بازی ۱-۰ شکست خورد در اواخر بازی به جای دکو وارد میدان شد. لیونل در آن زمان ۱۷ساله بود.

آمار درخشان مسی در بارسلونا به این ختم نمی شود. یک آمار جالب دیگر به زمان کار کردن او با چند مربی بارسا برمی گردد. مسی در دوران سه مربی بلوگرانا گلهایی به ثمر رسانده که تعداد آن گلها از تعداد بازی های او زیر نظر آنها بیشتر بوده. مسی در دوران مربی گری پپ گواردیولا ۱۳۶ بازی برای او انجام داده و ۱۳۸ گل به ثمر رسانده. او در دوران مربی گری لوئیس انریکه هم در ۱۰۵ بازی برای تیم او ۱۰۶ گل زده. در دوران تیتو ویلانووا هم مسی ۳۲ بازی با پیراهن بارسا انجام داده و ۴۶ گل به ثمر رسانده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.