• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

نجات دو کوهنورد از ارتفاعات شمیرانات توسط بالگرد هلال احمر

  • کد خبر : 77373
  • 01 مرداد 1401 - 13:44
نجات دو کوهنورد از ارتفاعات شمیرانات توسط بالگرد هلال احمر
بام: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان این که بالگرد سازمان امداد و نجات دو بار جهت امداد رسانی به دو مصدوم در ارتفاعات شمال تهران به پرواز درآمد گفت: تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان تهران و هلال احمر شهرستان شمیرانات در این امداد رسانی‌ها نقش داشتند.

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار بام اظهار کرد: ظهر امروز دو حادثه سقوط از ارتفاع در ارتفاعات شمال تهران، منطقه شمشک و دربند به مرکز مدیریت و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان تهران اعلام شد.

وی گفت: در عملیات اول، بلافاصله تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران همراه با بالگرد به منطقه شمشک رفت و پس از حدود سه ساعت جستجو، نقطه حضور مصدوم را پیدا کردند.

فتحی بیان کرد: عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران پس از دسترسی به مصدوم، ارزیابی و اقدامات اولیه را انجام که مشخص شد، این کوهنورد از چند نقطه دچار آسیب و شکستگی شدید شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: نجاتگران اقدامات لازم را انجام و مصدوم را جهت اقدامات بیمارستانی، توسط بالگرد به بیمارستان میلاد اعزام کردند.

این مقام مسؤول به حادثه دوم که در منطقه دربند بود، اشاره و تصریح کرد: همزمان با عملیات منطقه شمشک، یک مورد سقوط از ارتفاع کوهنوردی در منطقه آبشار دوقلو دربند به هلال احمر استان تهران اعلام شد.

فتحی اضافه کرد: دو تیم امداد و نجات از هلال احمر شهرستان شمیرانات به منطقه اعزام و‌ پس از یک ساعت جستجو موفق شدند، به نقطه حضور مصدوم دسترسی پیدا کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: ارزیابی اولیه توسط پزشک همراه تیم انجام و مشخص شد این کوهنورد از ناحیه سر دچار آسیب جدی شده است و عدم انتقال سریع وی به مرکز درمانی ممکن است خطرساز باشد.

وی ادامه داد: با هماهنگی که انجام شد، تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران همراه با بالگرد مجددا به ارتفاعات شمال تهران بازگشت و پس از اقدامات لازم، مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کردند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.