• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

نجات مصدوم حادثه قله‌ دماوند/ تلاش نافرجام برای نجات مصدوم علم‌کوه

  • کد خبر : 78326
  • 30 مرداد 1401 - 21:23
نجات مصدوم حادثه قله‌ دماوند/ تلاش نافرجام برای نجات مصدوم علم‌کوه
بام: حادثه در قله‌های دماوند و علم‌کوه پای امداد هوایی را به حادثه باز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بام، غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران، درباره حادثه نجات مصدوم در قله دماوند اظهار کرد: در پی صعود یک تیم ۱۸ نفره از شهرستان ارومیه به قله دماوند از ضلع شمال شرقی این قله در ارتفاع ۵ هزار و ۴۳۰ متری در اثر جدا شدن تکه بزرگ یخ از یخچال در این ضلع و برخورد به سر یک نفر از اعضای این گروه، فرد کوهنورد به شدت مصدوم و بی‌هوش شد.

وی افزود: پس از تماس و اعلام حادثه توسط اعضای گروه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ یک تیم تخصصی کوهستان از پایگاه رینه شهرستان آمل با بالگرد سازمان امداد و نجات در ساعت ۱۷ عصر روز گذشته از منطقه تخته فریدون اعزام و پس از سه ساعت پیمایش سرعتی به مصدوم دسترسی پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران اضافه کرد: پس از انجام اقدامات لازم پیش بیمارستانی و تثبیت مصدوم شروع به جا به جایی مصدوم به منطقه تخته فریدون جهت انتقال با بالگرد کردند که موفق شدند مصدوم را از تخته فریدون به بیمارستان میلاد تهران انتقال دهند و این مصدوم را از مرگ حتمی نجات دهند.

 فخاری همچنین در حادثه‌ی دیگر برای کوهنوردان در علم کوه کلاردشت اشاره کرد و گفت: در پی تماس تلفنی مردمی با سامانه ۱۱۲ مبنی بر سقوط کوهنوردی از دیواره علم‌چال واقع در قله علم کوه کلاردشت بلافاصله درخواست بالگرد به سازمان امداد و نجات کشور ارسال شد و پس از تایید، تیم واکنش سریع استان مازندران به همراه بالگرد به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: به دلیل شرایط جوی نامناسب امکان فرود و یا هاور مصدوم مهیا نشد، به همین دلیل بالگرد ناچار به بازگشت به مرکز امداد هوایی استان  و عملیات به‌صورت زمینی انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران تصریح کرد: به جهت سریع‌تر پوشش دادن حوادث، عملیات قله دماوند با هماهنگی سازمان امداد و نجات کشور، بالگرد جمعیت از تهران  به مقصد دماوند برخواست و همزمان بالگرد استان مازندران به جهت پوشش عملیات دوم به مقصد علم کوه از مازندران این دو عملیات سخت را پوشش دادند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.