• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

نجات ۲ کوهنورد تهرانی در ارتفاعات تفتان

  • کد خبر : 85214
  • 24 فروردین 1402 - 12:19
نجات ۲ کوهنورد تهرانی در ارتفاعات تفتان
بام: رئیس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۲ کوهنورد تهرانی که در راه صعود به قله تفتان دچار مصدومیت شده بودند به همت امدادگران کوهستان تفتان نجات یافتند.

جلال هاشم زهی در گفت‌وگو با خبرنگار بام اظهارداشت: ۲ کوهنورد تهرانی که قصد صعود به قله تفتان را داشتند در مسیر صعود دچار ارتفاع زدگی و مسمومیت با گاز گوگرد شدند که با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان پایگاه یادمان نجاتگر علی محبی جمعیت هلال احمرخاش از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی بیان کرد: این ۲ کوهنورد که با گروه صعود کننده بودند یکی در مسیر صعود دچار ارتفاع زدگی خفیف شده ولی بدون توجه به مسیر ادامه می‌دهد و هر چه ارتفاع بیشتر می‌شود حال وی بدتر شده و در نقطه آخر از حال می‌رود که توسط هم گروهی ها مصدوم به ارتفاع پایین دست منتقل می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: نفر دوم کنار دهانه قله آتشفشانی با استنشاق گاز گوگرد و عدم رعایت فاصله و بر اثر سرعت بالای باد یکباره تمام گاز گوگرد بر روی ایشان رفته و حالت خفگی و مسمومیت پیدا می‌کند.

وی افزود: تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان خاش پس از یک عملیات ۶ ساعت و ۵۵ دقیقه‌ای این ۲ مصدوم را در ارتفاعات تفتان نجات دادند.

هاشم زهی اظهارداشت: به دلیل نامناسب و باریکه بودن مسیر صعود عملیات امدادرسانی تا زمان انتقال مصدومان به محل اردوگاه دره گل ۶ ساعت و ۵۵ دقیقه به طول انجامید.

کوه تفتان تنها کوه آتشفشانی نیمه فعال در کشور است که با بیش از چهار هزار متر ارتفاع بلندترین قله در جنوب شرقی ایران محسوب می‌شود و هر ساله تعداد زیادی از کوهنوردان برای فتح آن به سیستان و بلوچستان مسافرت می کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.