• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

نصب تابلو قله وەزەن کاو، قله شاخص شهرستان ملکشاهی توسط باشگاه کوهنوردان 

  • کد خبر : 30686
  • 18 اسفند 1399 - 23:54
نصب تابلو قله وەزەن کاو، قله شاخص شهرستان ملکشاهی توسط باشگاه کوهنوردان 
بام نیوز: تابلو قله وەزەن کاو، قله شاخص شهرستان ملکشاهی توسط باشگاه کوهنوردان نصب شد.

‍  به گزارش بام نیوز، ۴۴ نفر از اعضای باشگاه کوهنوردان ایلام به سرپرستی آقای رحمانی با صعود به قله ۲۷۴۰ متری وەزەن کاو، تابلو این قله را بعنوان قله شاخص شهرستان ملکشاهی نصب کردند.

گزارش برنامه

حدود ۵ کیلومتر بعد از شهر ارکواز ملکشاهی به سمت میمه زرین آباد؛ جاده خاکی سمت چپ را تا باغی (۳۸s 0654556 3797013 ارتفاع:۱۷۰۰ متر) که در مسیر بود و جای مناسبی برای پارک ماشین ها است ادامه دادیم.

ساعت ۸ صبح که هوا مطبوع و صاف بود با سرقدمی آقای علی مسعودی جاده خاکی را از دره «طلا وە سان» تا مخزن آب که عشایر از آن برای آب دادن به گوسفندان خود استفاده می کنند که به «بان خارچگان»(۳۸s. 06655257. 3698177) معروف است طی کردیم.

راه پاکوب بالای منبع را تا چشمه «چغا سبز» که آبی گوارا و قابل شرب دارد پیمودیم و در پایان شیب در مکانی مناسب برای صرف صبحانه حدود نیم ساعت توقف داشتیم (از این نقطه قله مشخص است)

مسیر را از شیب ملایم سمت چپ تا منطقه «لەوەرین» ( ۳۹s 0655100 3699722 ارتفاع: ۲۴۶۴ متر) که پوشیده از برف بود ادامه دادیم . هوا کمی سردتر شد و مه به آرامی به سمت قله جلوتر از ما در حرکت بود. با تراورس از سمت راست به خط راس کبیر کوه رسیدیم . پس از حدود پانصد متر طی مسیر از چپ ساعت ۱۲ پس از طی حدود ۶ کیلومتر به قله «وەزەن کاو؛ ۲۷۴۰ متر» (۳۸s 0655375 3700446)دومین قلە بلند استان در هوایی سرد و مه آلود رسیدیم.

با نصب تابلو مشخصات قله و گرفتن عکس های یادبود با هنرمندی آقای سید سعید حسینی نسب و سایر همنوردان همراه ؛ با پیشنهاد راهنما شیب سمت راست پایین قله( در حالی که غلظت مه و سرعت باد و سردی هوا بیشتر شده بود )را برای فرود انتخاب کردیم.

ساعت ۱۶:۰۰ پس از خوردن نهار در کنار منبع آب به سمت محل پارک خودروها حرکت کردیم.

در این برنامه کوهنورد گرامی آقای الله داد از باشگاه کوهنوردی دیار ما را همراهی کردند و آقایان سید نورالدین موسوی (هماهنگ کننده) بساط حاتمی و علی محمد اصلانی (عقب داران) و شمس الدینی انصاری(خط نگهدار) متحمل زحمات زیادی شدند .

همراهی و همدلی همه همنوردان صعود به یاد ماندنی دیگری را در خاطر همگان ماندگار کرد.

باشگاه کوهنوردان ایلام برای معرفی قله های استان و گسترش کوهنوردی در استان در سال۱۳۹۹ در حال اجرای طرح «۱۲ قله_ هر شهرستان یک قله» با همراهی و همکاری هیئت های کوهنوردی شهرستان های استان است و تا کنون ۶ قله شاخص در ۶ شهرستان را با نصب تابلو مشخص نموده و مسیرهای صعود و فرود مناسب را برای استفاده کوهنوردان شناسایی و ثبت نموده است .

گزارش: نریمان جمشیدی

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=30686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.