• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
3

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر : 79931
  • 24 آبان 1401 - 0:46
هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد
بام: کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی به این استان در پایان هفته جاری خبر داد.

ولی بهره مند در گفت و گو با خبرنگار بام در خصوص آخرین وضعیت جوی استان در روزهای آینده گفت: با توجه به آخرین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و الگوهای مختلف جوی طی سه روز آینده جو غالب صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی اظهارکرد: از بامداد پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی فعال به جو استان تا بعدازظهر جمعه پیش‌بینی می‌شود، این سامانه سبب بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کاهش محسوس دما، مه آلودگی در جاده‌های کوهستانی، بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و وزش باد موقتی را از نوع مخاطرات این سامانه بارشی است.

بهره مند تصریح کرد: در پی این سامانه آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید موقتی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: همچنین احتیاط در سفرهای برون شهری و درون شهری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت نکردن کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و جمع‌آوری محصولات توصیه می‌شود.

گفتنی است که طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیشنه دمای ۲۶.۲درجه سانتیگراد گرمترین و شهر یاسوج، مرکز استان با کمینه دمای سه درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.