• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

هفت‌تپه میزبان دوره آموزشی پرنده‌نگری

  • کد خبر : 85961
  • 29 اردیبهشت 1402 - 18:45
هفت‌تپه میزبان دوره آموزشی پرنده‌نگری
بام: مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از برپایی کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در هفت‌تپه به مناسبت روز جهانی موزه و گنجینه خبر داد.

به ‌گزارش بام، عاطفه رشنویی با اعلام این خبر اظهارکرد: امسال موزه‌ها تلاش خواهند کرد تا نقش خود را در جلب مشارکت همگانی در پایداری و سلامتی بیش از پیش اجرا کنند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با اشاره به این‌که شعار موزه‌ها، پایداری و سلامتی در سال ۲۰۲۳ حرف و عمل اساسی موزه‌ها است افزود: تضمین زندگی سالم و ارتقای رفاه در همه سنین با نگاه ویژه به سلامت روان و انزوای اجتماعی، اقدامات فوری برای مقابله با تغییرات اقلیمی و بکارگیری راهبردهای کاهش آثار آن در مناطق کمتر توسعه‌یافته، حفاظت، ترمیم و ارتقای استفاده پایدار از زیست‌بوم‌ها و تقویت صدای راهنمایان بومی و افزایش آگاهی عمومی درباره نابودی تنوع زیستی، اهداف امسال شورای بین‌المللی موزه‌ها خواهد بود.

او با بیان این‌که پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و موزه هفت‌تپه نیز همسو با شعار و اهداف شورای بین‌المللی موزه‌ها تلاش خواهد کرد تا نقش مؤثرتری در کمک به ارتقای سلامتی و مقابله با تغییرات اقلیمی و حفاظت از زیست‌بوم‌های منطقه ایفا کند، تصریح کرد: همزمانی حدودی روز جهانی پرندگان مهاجر و روز جهانی موزه‌ها، فرصت مغتنمی است تا اهمیت پایداری زیست‌بوم را آموزش دهیم و تمرین کنیم.

رشنویی عنوان کرد: در همین راستا، کارگاه آموزشی آشنایی با پرندگان طبیعت شهرستان شوش با نگاهی به نقش پرنده‌نگری در اکوتوریسم همراه با رصد علمی پرندگان و با تأکید بر گونه‌های در خطر انقراض در منطقه با هدف آموزش حفاظت از زیست‌بوم و تلاش برای پایداری آن در روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ در موزه هفت‌تپه برگزار خواهد شد.

او افزود: این کارگاه توسط پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه و با همکاری انجمن دوستداران شهر و طبیعت شوش، اداره حفاظت محیط‌زیست پارک ملی کرخه و اداره محیط‌زیست پارک ملی دز برگزار می‌شود و محمد الوندی کارشناس‌ارشد محیط‌زیست مدرس این دوره خواهد بود و احمد زالی (فعال محیط‌زیست) نیز راهنمای دوره است.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با بیان این‌که شرکت در این دوره برای همگان آزاد است گفت: از همه علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا در این کارگاه و گشت چندساعته شرکت کنند تا در کنار هم قدمی در مسیر حفاظت و ارتقای استفاده پایدار از زیست‌بوم شوش برداریم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.