• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

  • کد خبر : 79264
  • 28 مهر 1401 - 23:13
هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش پایگاه خبری بام، در این اطلاعیه آمده است: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ از ساعات بعدازظهر شنبه ۳۰ مهرماه استان خراسان رضوی بتدریج تحت تأثیر سیستم ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت. که ضمن افزایش شدت وزش باد و افزایش ابرناکی، موجب بارش‌های رگباری توأم با رعدو برق در غالب نقاط استان بویژه […]

به گزارش پایگاه خبری بام، در این اطلاعیه آمده است: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ از ساعات بعدازظهر شنبه ۳۰ مهرماه استان خراسان رضوی بتدریج تحت تأثیر سیستم ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت. که ضمن افزایش شدت وزش باد و افزایش ابرناکی، موجب بارش‌های رگباری توأم با رعدو برق در غالب نقاط استان بویژه نیمه شمالی می‌گردد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با فعالیت این سیستم و نفوذ جریانات سرد شمالی طی روز یکشنبه هفته آتی کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما بویژه در نیمه شمالی و مناطق کوهستانی رخ خواهد داد.

این اطلاعیه وقوع بارش‌های رگباری در برخی از نقاط توأم با رعدو برق (نواحی مستعد بارش تگرگ) با احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب از پیامدهای عملکرد سامانه جوی عنوان کرده است.

همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است: طبق مدل‌های پیش‌یابی بارش‌ها بطور متناوب تا چهارشنبه هفته آینده بویژه در نیمه شمالی استان ادامه خواهد یافت و افزایش شدت وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت در غالب نقاط استان از روز شنبه هفته آتی و ادامه تناوبی وزش باد شدید در نوار شرقی و نیمه جنوبی تا پایان هفته آینده پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه ضمن توصیه به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی همچنین خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد و با توجه به کاهش دما تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از نوسانات دمایی در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.