• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
0

چرا ورزش دانشجویی در بخش قهرمانی موفق عمل نمی‌کند؟

  • کد خبر : 45385
  • 30 خرداد 1400 - 20:47
چرا ورزش دانشجویی در بخش قهرمانی موفق عمل نمی‌کند؟
بام نیوز:

رئیس انجمن بدنسازی و پاورلیفتینگ هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان اردبیل گفت: مقطعی بودن حضور دانشجویان در این مقاطع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود نتوان روی بخش قهرمانی ورزش دانشجویی سرمایه‌گذاری کرد.

یونس انعامی در گفت‌وگو با بام نیوز اظهار کرد: قراردادن وضعیت تدافعی راهبرد توسعه ورزش قهرمانی در دانشگاه‌ها و حمایت نکردن دانشگاه‌ها از رشته‌های ورزشی، نخبه ورزشی و توجه نکردن به زیرساخت‌های اولیه قهرمانی از دیگر دلایل عدم موفقیت ورزش دانشجویی در بخش قهرمانی است.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا باعث منحل شدن برنامه‌ها، مسابقات و تقویم ورزشی دانشجویان و تعطیلی اماکن ورزشی شده است که این مسئله هم باعث ایجاد مشکلات روحی و جسمی دانشجویان حتی در وضعیت تحصیلشان شده است.

رئیس انجمن ووشو دانشگاه پیام‌نور استان اردبیل اضافه کرد: مهم‌ترین چالش‌ها و موانع دانشجویان برای اجرای فعالیت‌های بدنی در زمان اوقات فراغت، نبود سرویس رفت‌وآمد، یکنواختی فعالیت‌های فوق‌برنامه ورزشی و احساس خستگی زیاد برای دانشجویان به دلیل درنظرنگرفتن علایق دانشجویان و نامناسب بودن برنامه‌ریزی زمانی فضاها و اماکن ورزشی و حتی رایگان نبودن امکانات ورزشی است.

انعامی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه افت ورزشکاران به دلیل تعطیلی اجباری باشگاه‌های ورزشی به سبب کرونا چگونه قابل جبران است، تشریح کرد: باتوجه‌به شرایط فعلی تنها راه‌حل جبران افت ورزشکاران انگیزه دادن به آنها، کشاندن دانشجویان به برنامه‌های دیگر و فضاهای باز و کارکردن با آنها در برنامه‌ها و فوق‌برنامه‌های ورزشی و حمایت از آن‌ها است تا بتوانند در صورت مقدور بودن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات و برنامه‌های ورزشی شرکت کنند.

رئیس انجمن بدنسازی و پاورلیفتینگ هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: باتوجه‌به ظرفیت‌های بالای دانشجویان و دانشگاه‌های استان اردبیل باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی، میزبانی مسابقات دانشگاهی و بالابردن علم دانشجویان در رشته‌های ورزشی دانشجویان فعالیت‌ها را گسترش داد.

انعامی ادامه داد: دانشجویان ورزشکار در رشته‌های ورزشی مثل فوتبال، بوکس، ژیمناستیک و غیره که هزینه زیادی ندارند از تمرینات بدنسازی بهره می‌گیرند و مزایای زیادی همچون داشتن تناسب‌اندام که برای دانشجویان امروزه حائز اهمیت است باعث استقبال آنها از این رشته‌ها می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45385

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.