• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

چهارمحال و بختیاری ۳۰۰ ورزشکار حرفه‌ای کارگر دارد

  • کد خبر : 80063
  • 25 آبان 1401 - 19:49
چهارمحال و بختیاری ۳۰۰ ورزشکار حرفه‌ای کارگر دارد
بام: رییس هیات ورزش‌های کارگری چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر ۳۰۰ ورزشکار حرفه‌ای کارگر خانم و آقا در استان فعالیت دارند که به مسابقات رشته‌های دو و میدانی،کوهنوردی،فوتسال،کُشتی،شنا و ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اعزام می‌شوند.

مهران برومند روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با بام شهرکرد افزود: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار خوبی در زمینه ورزش کارگری دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان ورزش استان را فعالتر کرد و وجود ۳۰۰ ورزشکار حرفه‌ای کارگر در استان که در سال‌های گذشته مدال‌های بسیاری در سطح ملی و بین المللی کسب کرده‌اند، شاهد این ادعاست.

وی ادامه داد:هیات ورزش‌های کارگری چهارمحال و بختیاری در صدد است، تا با کمک‌های مالی و معنوی صنایع و تشکل‌ها ،زمینه حضور کارگران در عرصه ورزش را فراهم کند و به افزایش آگاهی‌ها در زمینه تاثیر مثبت ورزش کارگری در بهره‌وری تولید کمک کند.

برومند تاکید کرد: ورزش یکی از شاخصه‌های مهم توسعه جوامع بشری است و جامعه کارگری که قشر بزرگی از جمعیت چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهد باید به ورزش توجه ویژه داشته باشد.

وی یاد آور شد: صاحبان معادن و صنایع فعال چهارمحال و بختیاری می‌توانند با اختصاص بخشی از درآمد خود به ورزش کارگران به شکوفایی ورزش کارگری اُستان کمک کنند و در این زمینه  از سهم چهار درصدی صنایع که به مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص دارد، استفاده کنند.

رییس اداره فرهنگی و ورزشی کارگران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بخشی از جمعیت اُستان را جامعه کارگری و خانواده آنان تشکیل می‌دهند و بی‌شک سرمایه‌گذاری بر روی ورزش کارگری می تواند موجب اعتلای ورزش اُستان شود.

وی یادآور شد: ورزش کارگری مانند سایر بخش‌های ورزش اُستان در زمان شیوع کرونا تحت‌ تاثیر قرار گرفت و به رکود کامل رفت ولی با کاهش محدودیت‌های کرونایی در دولت سیزدهم شاهد برگزاری برنامه‌های ورزش کارگری در سطح اُستان هستیم.

رییس هیات ورزش‌های کارگری چهارمحال و بختیاری تاکید گرد: علاوه بر برگزاری مسابقات در استان اعزام کارگران چهارمحال و بختیاری به مسابقات کشوری نیز در دستورکار این هیات قرار دارد و امسال اعزام تیم کارگری استان به مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور موجب کسب یک مقام سومی توسط یکی از کارگران هم ‌اُستانی شد.

وی تاکید کرد: هیات ورزش‌های کارگری چهارمحال و بختیاری در کنار توجه به ورزش حرفه‌ای به ورزش همگانی نیز توجه ویژه‌ای دارد و با همکاری کارخانه‌ها و صنایع اُستان در غالب کاروان‌های ورزش و نشاط، ضمن برگزاری ورزش صبحگاهی مسابقات “دارت” و “آمادگی جسمانی” را بین کارگران برگزار می‌کند.

وی یادآور شد:سه مجموعه ورزشی کارگران در شهرهای شهرکرد، بروجن و فارسان با درصد تخفیف اضافه نسبت به قیمت‌های مصوب دولتی اداره کل ورزش و جوانان، خدمات ورزشی خود را به کارگران و خانواده آن‌ها ارایه می کنند.

به گزارش بام، تعداد کارگران بیمه شده تامین اجتماعی این استان ۹۸ هزار نفر اعلام شده است که علاوه‌بر آن تعداد زیادی کارگر نیز در استان فعالند که زیرپوشش بیمه قرار ندارند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.