• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

کار بوکسورها در بازیهای آسیایی سخت است/ نباید داور را مقصر بدانیم

  • کد خبر : 88768
  • 02 مهر 1402 - 17:00
کار بوکسورها در بازیهای آسیایی سخت است/ نباید داور را مقصر بدانیم
بام: کارشناس بوکس و پر افتخارترین بوکسور ایران در بازی های آسیایی با بیان این که کار ملی پوشان ایران در هانگژو سخت است گفت: نباید بعد از شکست ها ناداوری را به عنوان علت ناکامی مطرح کنیم.

علی مظاهری در گفت و گو با خبرنگار بام در خصوص حضور بوکسورهای ایرانی در بازی های آسیایی و مقایسه آن با چهارسال قبل گفت: چهار سال قبل متاسفانه میزبان برگزاری مسابقات، رقابتها را تنها در سبک وزن برگزار کرد و ما نتوانستیم در سنگین وزن که وزن های اصلی و دارای شانس کسب مدال است بوکسوری اعزام کنیم.

وی افزود: امسال بازی های آسیایی به عنوان انتخابی المپیک تابستانی نیز به شمار می رود و این به نوعی به حساسیت این دوره از مسابقات اضافه می کند. البته از زمان سرپرستی روح اله حسینی شورای فنی تشکیل و سرمربی تیم ملی انتخاب شد. حدود یک سال است که بوکسورهای ما در اردو به سر می برند و اردوی مشترکی نیز با اردن داشتند و شرایط مساعد است.البته باید پذیرفت که بسیاری از قدرت های برتر بوکس در سطح جهان، آسیایی هستند و مدال گرفتن در رقابتهایی که کسب سهمیه المپیک نیز محسوب می شود سخت است.

مربی سابق تیم ملی بوکس عنوان کرد: قرعه اولیه بوکسورها در بازی های آسیایی را دیدم. در ۵۷ کیلوگرم دانیال شه بخش با نماینده چین مسابقه دارد که البته شه بخش با مدال های جهانی و آسیایی تجربه خوبی دارد اما رقابت با میزبان را نباید دست کم گرفت. در ۶۳.۵ کیلوگرم علی حبیبی نژاد با نماینده تایلند رقابت دارد که به هر حال بوکسورهای شرق آسیا تا حد زیادی آماده هستند. در ۸۰ کیلوگرم موسوی در نوبت اول استراحت دارد و بعد با نماینده تاجیکستان رقابت می کند که قرعه مناسبی بنظر می رسد. در ۹۲ کیلوگرم طوفان شریفی ابتدا با نماینده اردن مسابقه دارد اما بعد از آن کارش سخت است و باید با برنده مغولستان و قزاقستان رقابت کند. در ۹۲+ هم رمضان پور با کره جنوبی مسابقه خواهد داشت و پس از آن با برنده هند و ویتتام رقابت می کند که در مجموع بوکسورهای ما اگر به دنبال کسب سهمیه هستند باید همینجا تمام تلاششان را کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به کارنامه ای که شه بخش دارد انتظار از وی می رود در بازی های آسیایی نیز مدال بگیرد گفت: بهرحال شه بخش هم در مسابقات جهانی و هم آسیایی کسب مدال کسب کرده است و خود زنگ خطری برای حریفانش به شمار می رود و رقیب جدی به حساب می آید اما بازی های آسیایی میدان بزرگی است و کسب مدال در آن کار سختی است.

کارشناس بوکس در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست تصور همیشگی ناداوری در زمان باخت را از بین برد گفت: زمانی که شرایط امتیازاتی بوکس تغییر کرد و به راندی تبدیل شد بسیاری تصور کردند که دیگر فقط باید روی رینگ رفت و مشت زد. در حالی که این تصور غلط است بوکس ازبک، قزاق، روس و کوبا تغییری نکرد. من نمی گویم که ناداوری وجود ندارد ، به هرحال گاها ناداوری گریبان بسیاری از بوکسورها حتی خود ما را هم گرفته است اما اینکه پس از باخت‌ بگوییم حق بوکسور ما خورده شد درست نیست. اگر فیلم مبارزه بسیاری از اعتراض ها را ببینیم متوجه می شویم که احساسی نباید حرفی زد، البته گاها در این زمینه ضرر هم کرده ایم.

وی در خصوص عملکرد حسینی از دوران سرپرستی تا امروز و انتقادهایی که به تصمیمات وی می شود عنوان کرد: ایشان شش ماه سرپرست فدراسیون بود و من شخصا از افرادی بودم که علاقه مند بودم رییس شود. شش ماه صحبت از این بود که سرپرست است و شاید نتواند تغییرات زیادی بدهد یا برخی تصمیمات را بگیرد اما حالا که به عنوان رئیس فعالیت می کند خانواده بوکس از وی توقع دارد که از افراد توانمند و با تجربه در بخش های مختلف فدراسیون استفاده کند.

وی افزود: به هر حال حسینی هم قهرمان این رشته بوده و هم مدتی نایب رئیس فدراسیون . بنابراین وی از خانواده بوکس است و به ویژه انتظار می رود در رده سنی پایه توجه ویژه ای به بوکسورها شود. بوکس در استانها باید پویاتر شود و انتظار می رود با فراهم آمدن شرایط اردویی مناسب برای بوکسورها نسل توانمندی از بوکس را در آینده شاهد باشیم.

مظاهری تاکید کرد: آرزوی موفقیت برای ملی پوشان بوکس کشورمان دارم و امیدوارم با کسب مدال عملکرد قابل قبولی در بازیهای آسیایی داشته باشند .

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=88768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.