• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
3

کوهنوردان چهارمحال و بختیاری منتخب اردوی تیم ملی هیمالیانوردی شدند

  • کد خبر : 69542
  • 10 بهمن 1400 - 22:35
کوهنوردان چهارمحال و بختیاری منتخب اردوی تیم ملی هیمالیانوردی شدند
بام نیوز:2 کوهنورد چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در رده برترین‌های مرحله دوم اردوی تیم ملی هیمالیانوردی رده سنی امید توانستند به مرحله نهایی این اردوها راه یابند.

مسوول کارگروه هیمالیانوردی چهارمحال و بختیاری و سرپرست مرحله دوم اردوی تیم ملی با اشاره به برگزاری این مرحله از اردو طی روزهای هفتم و هشتم بهمن در ارتفاعات قله کلار تنگ سیاه واقع در شهرستان بروجن گفت: توانایی‌های علمی و عملی ۱۲ مرد و هشت بانوی ورزشکار حاضر در اردوی تیم ملی هیمالیانوردی با حضور سید علی حسینی و حسین نظر به عنوان مربی و ناظر فدراسیون مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مصطفی احسان‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با بام نیور افزود: در پایان این اردو فهرست ورزشکاران بر اساس امتیازات به دست آمده تهیه شد که بر مبنای آن مالک توجونی و فائزه احمدی از چهارمحال و بختیاری توانستند با کسب بالاترین امتیازات جواز حضور در مرحله نهایی اردوی تیم ملی هیمالیانوردی در علم کوه مازندران را به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه تعیین تعداد نفرات راه یافته به اردوی نهایی تیم ملی هیمالیانوردی رده سنی امید با نظر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی انجام خواهد شد، تصریح کرد: اردوی نهایی در علم کوه مازندران اواخر بهمن برگزار می‌شود و پس از آن نفرات منتخب با عضویت در تیم ملی خود را برای صعود به قلل هیمالیا آماده می‌کنند.

احسان‌پور همچنین به اعلام رضایت ناظر فدراسیون از شرایط کمی و کیفی اردوی تیم ملی هیمالیانوردی در منطقه کلار تنگ سیاه اشاره کرد و گفت: بنا به نظر مربیان برجسته کوهنوردی این منطقه به لحاظ برخورداری از شرایط اقامتی و نوع مسیر، مکانی مناسب برای اجرای تمرینات سخت کوهنوردی و اسکی به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، کوه کلار با داشتن قلل متعدد در مجاورت دریاچه بین‌المللی چغاخور و در شهرستان بروجن واقع شده است که بلندترین قله آن به کلار تنگ سیاه موسوم است و حدود سه هزار و ۷۰۰ متر ارتفاع دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.