• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

کوه بی‌بی شهربانو شهرری از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه ورزش برخوردار است

  • کد خبر : 79291
  • 02 آبان 1401 - 20:00
کوه بی‌بی شهربانو شهرری از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه ورزش برخوردار است

حمید زمانی روز جمعه در هفته تربیت بدنی و در حاشیه برپایی مسابقات کوهنوردی که در محل کوه بی بی شهربانو برگزار شد به خبرنگار بام گفت: کوه بی بی شهربانو علاوه بر موقعیت مذهبی و زیارتی، از جاذبه‌های متفاوت در حوزه کوهنوردی، سنگ‌نوردی و پیاده روی طولانی برخوردار است و جوانان می‌توانند با استفاده […]

حمید زمانی روز جمعه در هفته تربیت بدنی و در حاشیه برپایی مسابقات کوهنوردی که در محل کوه بی بی شهربانو برگزار شد به خبرنگار بام گفت: کوه بی بی شهربانو علاوه بر موقعیت مذهبی و زیارتی، از جاذبه‌های متفاوت در حوزه کوهنوردی، سنگ‌نوردی و پیاده روی طولانی برخوردار است و جوانان می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها به ورزش و تفریح بپردازند.

وی افزود: این کوه از چندین مسیر صعود برخوردار است که حتی می‌توان در آن فعالیت‌هایی از جمله راپل را انجام داد که در صورت معرفی این ظرفیت ها توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه، می‌تواند به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

زمانی اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز سنگنوردی قیمت‌های بالایی دارد و برای تشویق علاقمندان، فرمانداری بخشی از این تجهیزات را تهیه و تا هفته آینده در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که شهرداری نیز در راستای توسعه اهداف بومگردی، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده، این آمادگی اعلام شده تا ضمن تأمین تجهیزات، امکانات پذیرایی از علاقمندان را فراهم کرده و شرایط را برای آماده سازی مسیرها برای استفاده خانواده‌ها به صورت دائمی محیا نماید.

فرماندار شهرستان ری افزود: قطعا با همراهی مسئولان، روزهای خوبی را در حوزه ورزش در کوه بی بی شهربانو پیش رو خواهیم داشت و فرمانداری نیز برای سرعت بخشیدن به این امر، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

همایش پیاده روی و کوهنوری در قله ری راگا
همایش پیاده روی و کوهنوردی به قله راگا ، به مناسبت روز کوهنورد روز جمعه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
به گفته حمید طربی رئیسهیات کوهنوری شهرستان ری؛ قله راگا با ارتفاع حدودی یکهزار و ۵۳۰ متر ، یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های طبیعی جنوب تهران به شمار می رود . با توجه به ارتفاع پایین این قله نسبت به سایر قله ها ، کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما با برنامه های آتی این هیات شناساندن این جاذبه طبیعی به همنوردان را داریم.

قله راگا در کوه بی بی شهربانو و در همسایگی آرامگاه بی بی شهربانو قرار دارد.
به گزارش خبرنگار بام ، در روزشمار هفته تربیت بدنی که از روز ۲۶ مهر ماه آغاز و روز دوم آبان ماه خاتمه میابد ، روز جمعه ۲۹ مهر ماه را با عنوان ورزش ، انس با طبیعت ، بازی های بومی محلی ، سنتی و آیینی نام گزاری شده است . هر ساله در این روز همایش های مختلف پیاده روی و کوهنوردی برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.