• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
4

گروه کوهنوردی شرکت شهرک های صنعتی کردستان به قله دماوند صعود کردند

  • کد خبر : 87679
  • 22 مرداد 1402 - 21:51
گروه کوهنوردی شرکت شهرک های صنعتی کردستان به قله دماوند صعود کردند
بام: گروه کوهنوری شرکت شهرک های صنعتی کردستان به مناسبت گرامیداشت ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک به قله پنج هزار و ۶۱۰ متری دماوند صعود کردند.

مسئول روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار کرد: گروه کوهنوردی شرکت شهرک های صنعتی استان که به مناسبت ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک به این کوه صعود کردند متشکل از سیامک کمالی صابر، کیوان جلالی، محمدفرید صلاحی، خبات کاردانی و دیارپرتو بودند.

کیوان جلالی ادامه داد: صنایع کوچک دارای جایگاه و اهمیت زیادی در اقتصاد هر کشوری به ویژه کشورهای در حال توسعه است و برای رونق و توسعه هرچه بیشتر آنها نیاز به توجه بیشتری دارند.

مسئول روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کردستان بیان کرد: این گروه کوهنوردی با هدف جلب توجه بیشتر به صنایع کوچک و افزایش پشتیبانی از این این بنگاه های اقتصادی کوچک به بام ایران صعود کردند.

به گزارش بام ،قله دماوند با ارتفاع پنج هزار و ۶۱۰ متر یکی از افتخارات طبیعی ایران به شمار می رود که در مرکز رشته کوه البرز و جنوب دریای خزر استان مازندران قرار گرفته است.

این قله به عنوان مرتفع ترین کوه ایران و مرتفع ترین کوه آتشفشانی قاره آسیا و خاورمیانه شناخته می شود که در تقسیمات کشوری در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران جای گرفته است.

نخستین فردی که قله دماوند را در سال ۲۹۲ هجری قمری فتح کرد ابود دلف خزرچی بود که این جهانگرد در سفر نامه خود به صعود به قله دماوند اشاره کرده است.

به دلیل جایگاه و اهمیت صنایع کوچک روز ۲۱ مرداد در تقویم کشورمان به نام” حمایت از صنایع کوچک” نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=87679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.