• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

گزارش صعود به قله هزار – کرمان

  • کد خبر : 16202
  • 12 دی 1399 - 11:01
گزارش صعود به قله هزار - کرمان

کوه میرویم تا از خود فراتر رویم نه در خود فرو رویم

 

گزارش صعود زمستانی قله هزار

سرپرست برنامه: مهدی امیری نژاد

زمان بندی برنامه: چهار شنبه پنجشنبه وجمعه ۱۳ االی ۱۵ دیماه ۱۳۹۱

تعداد اعضا شرکت کننده: ۷ نفر

آقایان: مهدی امیری نژاد، امید علی پور، محمد علی حسن نسب، محسن مددی

خانم ها: نسرین خضری مقدم، زینب یوسفی، سمیرا رجایی

 

موقعیت جغرافیایی وپوشش گیاهی : کوه هزار مرتفع ترین قله کرمان در جنوب این شهر، در بخش کوهستانی راین قرار دارد وپوشش گیاهی آن منطقه شامل بوته های درمنه، گون، آلاله، آویشن، کلپوره و کرفس کوهی است.

شرح برنامه

چهارشنبه ۱۳/۱۰/ ۹۱

طبق زمانبندی برنامه های گروه در این تاریخ صعود زمستانی هزار را داشتیم که قرارمان ساعت ۲ بعد از ظهرتعاونی ۱۷ بود با اندکی تاخیر به سمت راین حرکت کرده که حدود ساعت ۳٫۳۰ بعد از ظهر به شهر راین رسیدیم این شهر در ۱۰۰کیلومتری کرمان واقع شده است و ارتفاعش از سطح دریا ۲۲۰۱ متر میباشد. به طور کلی ۵ مسیرجهت صعود قله هزار وجود دارد که شامل: مسیر باب زنگی، میرشادی، اردیکان، باب بینی و پناهگاه می باشد که ما صعود خود را از مسیر پناهگاه آغاز کردیم. از راین به وسیله دو دستگاه پراید به سمت آبشار حرکت کردیم که مسیر جاده ای ست آسفالت و ما شین روکه حدود یک ربع طول میکشد تا به آبشار برسیم و مسیر صعود از اینجا آغاز می شودکه ابتدا با شیب نسبتا تندی روبروشدیم که بعد از آن مسیر نسبتا هموار است و در امتداد آن نیز رودخانه ای ما را همراهی می کرد بعد از حدود یک ساعت پیمایش به دو راهی رسیدیم که مسیر سمت چپ آن به دره بزکش و مسیر دیگر به سمت جانپناه بود ما مسیر سمت راست را انتخاب نموده و به راهمان ادامه دادیم و راس ساعت ۱۹ به پناهگاه که در ارتفاع ۳۰۰۰متری وجود داشت رسیدیم پس از استراحتی کوتاه آتشی بر پا کرده و ساعاتی را به اتفاق همنوردانمان دور آتش نشستیم چای نوشیدیم وبه تماشای آسمان پرستاره نشستیم و پس از صرف شام و توضیح برنامه فردا توسط سرپرست ساعت ۹ شب خواب آرامی دیگر را در دل کوه تجربه کردیم.

پنج شنبه ۱۴/۱۰/۹۱

بیدار باش توسط سرپرست ساعت ۴٫۳۰ انجام شد پس از بستن کوله ها و جمع کردن وسائل حدود ساعت ۵٫۲۰ صعودمان به سمت قله آغاز شد مسیرپاکوب بود وتا حدودی برفی و هوا هم سرد.ما مسیر خود را از روی یال ادامه دادیم که پس از پیمودن شیبی ملایم درمحل صافی حدود ساعت ۷ صبح جهت صرف صبحانه توقف نمودیم پس از نیم ساعت به ادامه مسیر پرداخته که حدود ساعت ۸٫۴۵ به تخته سنگی به نام تاج خروس رسیدیم.استراحتی کوتاه داشتیم . از ارتفاع حدود ۳۵۰۰ متری درگیری با برف شروع شد.  باد نیز شروع به وزیدن کرد در برخی نقاط شیب بسیارتند است و حتی دست به سنگ بالا می رویم. پس از حدود ۲ ساعت به شیب تندی به نام شترخواب می رسیم که کاملا پوشیده از برف است.دراین جا سرعت باد هم کمی تند تر است. مسیر برفی را به سمت شرق تراورس می کنیم تا روی خط الراس تیغه ای در سمت شرق قله قرار می گیریم. خط الراس را به سمت غرب ادامه می دهیم تا با قله می رسیم. حدود ساعت ۱۲٫۴۵ بر فراز قله ایستادیم که پس از گرفتن عکس یادگاری و استراحتی کوتاه فرودمان را به سمت جانپناه آغاز کردیم مسیر برگشت را کمی تغییر دادیم که شیب تندی را در برف فرود آمده وبقیه مسیر همان مسیر قبلی بود که حدود ساعت ۵ در جانپناه بودیم . وشب را در جانپناه به استراحت پرداختیم

جمعه ۱۵/۱۰/۹۱

ساعت ۶٫۳۰ بیدار شده و به اتفاق همنوردانمان صبحانه را خورده وبه بستن کوله وجمع کردن وسایل پرداختیم و پس از تمیزنمودن جانپناه ساعت ۸ صبح مسیر برگشت را ادامه داده و ساعت ۱۰ در ترمینال مسافربری شهر راین بودیم و از انجا راهی کرمان شدیم. و ساعت ۱۲ظهر در ترمینال شهر کرمان با همنوردانمان تا صعودی دیگر خداحافظی کردیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.