• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

«یاسوشی یامانوی» از ژاپن برنده کلنگ دوران جشنواره کلنگ طلایی ۲۰۲۱

  • کد خبر : 61492
  • 13 آبان 1400 - 7:03
«یاسوشی یامانوی» از ژاپن برنده کلنگ دوران جشنواره کلنگ طلایی ۲۰۲۱
بام نیوز: هیئت داوران جشنواره کلنگ طلایی ۲۰۲۱ "یاسوشی یامانوی" از ژاپن را برنده امسال جایزه معتبر یک عمر دستاورد «والتر بوناتی» معروف به کلنگ دوران معرفی کرد. 

به گزارش بام نیوز، هیئت داوران جشنواره کلنگ طلایی ۲۰۲۱ “یاسوشی یامانوی” از ژاپن را برنده امسال جایزه معتبر یک عمر دستاورد «والتر بوناتی» معروف به کلنگ دوران معرفی کرد.

این کوهنورد متبحر ژاپنی اولین آسیایی است که از زمان آغاز این جایزه در ۲۰۰۹، موفق به دریافت این جایزه می‌شود.

او که اغلب تلاش‌های خود را به شکل انفرادی انجام داده، توانسته صعود انفرادی درو در سال ۸۷، جبهه غربی و خط‌الراس شمالی کوه ثور جزیره بافین و اولین صعود انفرادی فیتزروی در سال ۱۹۹۰ را که فعالیت‌هایی شاخص به شمار می‌آیند انجام دهد. پس از آن یامانوی به صعود قلل مرتفع روی آورد و کار خود را در سال ۱۹۹۱ با برودپیک آغاز کرد که تجربه‌ای ارزشمند برای این #کوهنورد جسور بود. سال بعد، یامانوی در طول زمستان نپال از طریق یک مسیر جدید در جبهه غربی و خط الراس جنوب غربی به قله آمادابلام رسید. در سال ۱۹۹۴ در سن ۲۹ سالگی، یامانوی بدون هم طناب برروی مسیر جنوب غربی چوایو ششمین کوه مرتفع دنیا تلاش کرد و در ادامه رکورد سرعت صعود از گرده جنوب غرب K2 را ثبت کرد و از کمپ اصلی تا قله را بدون کپسول اکسیژن مصنوعی تنها در ۴۸ ساعت صعود کرد.

در سال ۲۰۰۲، یامانوی سخت‌ترین آسیب دوران حرفه ای خود را متحمل شد. اوهنگام صعود به همراه تائکو همسرش، در مسیری شیطانی و چالش برانگیز جبهه شمالی گیاچونگ کانگ (۷۹۵۲ متر) در مرز نپال و چین دچار مصدومیت شد.

در این صعود و درارتفاع ۷۶۰۰ متری، پس از سه بار شب‌مانی، تائکو تسلیم شد اما یاسوشی قبل از فرود آمدن و پیوستن به همسرش به تنهایی به قله صعود کرد اما دچار برف کوری شد. یاسوشی و تائکو سه روز طول می‌کشد تا به کمپ اصلی برسند. آنها به توکیو بازگردانده شده و تحت درمان قرار گرفتند. یاسوشی دچار سرمازدگی و قطع عضو شد. انگشتان پای راست و دو انگشت کوچک و انگشتری دست او قطع شدند. اما این حادثه نیز مانع از ادامه صعودهای یامانوی نشد و او همچنان در سطح نخست کوه‌نوردی فنی به کار خود ادامه داد.

«یاسوشی یامانوی» در سال ۲۰۱۷ به همراه «تاکاکی فوروهاتا» اولین صعود قله روچو (۵۹۷۰ متر) در رشته کوه زانسکار هند ثبت کردند. برای این تلاش، این دو نامزد جایزه کلنگ_طلایی Piolets d’Or 2018 شدند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=61492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.