• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 24686
1

فتح ۲ قله مرتفع ایران توسط کوهنوردان گتوندی+عکس

  • کد خبر : 47946
  • 04 مرداد 1400 - 8:22
بام نیوز:گروه کوهنوردی قلعه رستم شهرستان‌گتوند به قله‌های مرتفع ایران در استان‌های قم و مرکزی صعود کردند.

به گزارش خبرنگار بام نیوز  ، سرپرست گروه کوهنوردی قلعه رستم شهرستان گتوند گفت: ۲ قله مرتفع دومیر و برف انبار در استان‌های مرکزی و قم توسط کوهنوردان این گروه، فتح شد.

به گفته علی خادمی، صعود به قله دومیر به ارتفاع سه هزار و ۵۰۵ متر بلندترین کوه در استان مرکزی و برف انبار به ارتفاع سه هزار ۲۲۶ متر بلندترین کوه استان قم در ادامه طرح ملی سیمرغ با موفقیت و سلامت اعضای شرکت‌کننده انجام شد.

وی افزود: این صعود‌ها چهارمین و پنجمین صعود طرح ملی سیمرغ در سال ۱۴۰۰ وهفتمین و هشتمین صعود کلی این طرح بود که پس از صعود به ارتفاعات کلونچین در چهارمحال و بختیاری، کینو در خوزستان، سنبران در لرستان، بیرمی در بوشهر، کان صیفی در ایلام و شاهان در اصفهان توسط گروه کوهنوردی قلعه رستم شهرستان گتوند با موفقیت به سرانجام رسید.

سرپرست گروه کوهنوردی قلعه رستم شهرستان گتوند در پایان اظهار داشت: گروه کوهنوردی قلعه رستم شهرستان‌گتوند در سال ۱۳۹۷ تشکیل شده است که به عنوان نخستین گروه، طرح ملی کوهنوردی با نام سیمرغ کوه‌های ایران را اجرا کرده و هم اکنون بیش از ۵۰ عضو در سنین مختلف دارد.


بیشتر بخوانید : قله‌های کشور ز     یر پای کوهنوردان خوزستانی +عکس


گفتنی ست؛ طرح سیمرغ کوه‌های ایران یک پروژه ملی است که توسط فدارسیون کوه‌نوردی ایران، جهت معرفی بلندترین قله هر استان طراحی و معرفی شده است. کوهنوردان در این طرح، با فرهنگ گردشگری و ورزشی تمامی استان‌های ایران و قله‌های مرتفع موجود در هر استان آشنا می‌شوند، هم چنین در صورت صعود به تمامی قله‌ها، مفتخر به دریافت “نشان صعود به ۳۱ قله ایران” می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=47946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.