• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
3

فرزندان مبارز کوهستان

  • کد خبر : 80820
  • 12 آذر 1401 - 15:07
فرزندان مبارز کوهستان
بام: عیار جامعه کوهنوردی در دو ماه گذشته به میزان بسیار زیادی ، ارزشمندتر از پیش نشان می‌دهد ، این جایگاه تازه از آنجا بدست آمده است که واکنش ها ، رفتارها ، و ابراز دیدگاههای فردی کوهنوردان درباره رخدادهای جاری کشور ، و پیگیری خواسته های مدنی مردم ایران ، از حالت خفته و آرام  ، به سوی کنشگری و مطالبه گری جهت گرفته ، و در بسیاری از زمان‌ها به همراهی و همسوئی با خواسته ها و نیازهای بحق مدنی جامعه منجر گردیده است .

عیار جامعه کوهنوردی در دو ماه گذشته به میزان بسیار زیادی ، ارزشمندتر از پیش نشان می‌دهد ، این جایگاه تازه از آنجا بدست آمده است که واکنش ها ، رفتارها ، و ابراز دیدگاههای فردی کوهنوردان درباره رخدادهای جاری کشور ، و پیگیری خواسته های مدنی مردم ایران ، از حالت خفته و آرام  ، به سوی کنشگری و مطالبه گری جهت گرفته ، و در بسیاری از زمان‌ها به همراهی و همسوئی با خواسته ها و نیازهای بحق مدنی جامعه منجر گردیده است .
آنچه درین نوشتار بدان خواهیم پرداخت ، واکاوی واکنش‌های پیشین اجامعه کوهنوردی در قبال رخدادهای اخیر نیست ، چرا که هر چه در توان کوهنوردان مستقل و آزادیخواه بوده ، انجام شده است. کوهنوردانی که در روزهای گذشته این خیزش ، به قله های گوناگون کشور صعود کرده ، و با نشر عکس های حاوی بنرهای اعتراضی و همراهی با مردم و خانواده های داغدار حمایت خویش را رسانه ای نمودند . و یا کوهنوردانی که در صعودهای برون مرزی بر فراز قله های بلند جهان ایستادند و با هر وسیله ای که در اختیارشان بود ازین جنبش حمایت معنوی نمودند . و بهمراه اینان ، پیشکسوتان ورجاوند و شایسته ای که با حضور در فضای مجازی ، با انتشار متن و استوری و تهیه بیانیه های اعتراضی با مردم ایران همصدا شدند . و اینها همه نشان‌دهنده بلوغ_سیاسی و اجتماعی قشری از جامعه مدنی ایران است که نام کوهنورد را بر خویش نهاده اند . جامعه ای که با تمام توان و پتانسیل موجود و با همه محدودیت های ابزاری و امکانات رسانه ای ، از حمایت خویش دست برنداشته ، و جامعه کوهنوردی را در پیشگاه مردم مبارز ایران سربلند کرده است .
درین میان چندین باشگاه ، و چند تن از روسای هیآت ها ، بدور از هراس و واهمه از برخوردهای قابل پیش بینی مسئولان رده بالا ، بیانیه های حمایتی خویش را ازین انقلاب نشر داده ، و به آنچه در ورزش_کوهنوردی آموخته بودند ، که همانا روحیه حمایت و همراهی در هر شرایط است ، عمل کرده و به دیگران نشان دادند که جامعه کوهنوردی همچون گذشته های دور ، یکی از آزاده ترین و کنشگرترین جوامع از بخش‌های گوناگون ملت بزرگوار ایران است .
در حالیکه توقع جامعه کوهنوردی از متولی این ورزش ، یعنی فدراسیون و مسئولان آن این بود که به آنچه بر دوششان گذاره شده عمل نمایند و با خیل گسترده و بزرگ کوهنوردان آزادیخواه و کنشگر همراه و همسو شده ، و ازین درگاه به وظائف شهروندی خویش پایبند و کنشگر باشند . اما فقدان همراهی از سوی آقایان مسئول در فدراسیون و دپارتمان‌های زیرمجموعه شان ، نتوانسته است از عزم جامعه کوهنوردی در حمایت مردم کف خیابان بکاهد ، و بیگمان پس ازین چون گذشته چونان کوه پشتیبان مردم آزادیخواه و آگاه ایران خواهند بود .

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80820
  • نویسنده : امیرملیحی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.