• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

فعالیت سامانه بارشی از امروز تا یکشنبه در استان اصفهان

  • کد خبر : 73874
  • 09 اردیبهشت 1401 - 19:54
فعالیت سامانه بارشی از امروز تا یکشنبه در استان اصفهان
بام نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز تا اواخر روز یکشنبه در استان خبر داد و گفت: این سامانه امروز تا بیشتر در نواحی جنوب استان فعال خواهد بود.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با بام نیوز، با بیان اینکه سامانه بارشی امشب در جنوب استان و در شهرستان‌های، سمیرم و دهاقان فعال است، گفت: این سامانه فردا کل استان را در بر می‌گیرد و روز یکشنبه در شرق و شمال استان همراه با تندباد لحظه‌ای و صاعقه خواهد بود.

وی از پیش بینی آبگرفتگی معابر عمومی، جریان روان آب در مسیل‌ها و رودخانه‌ها، شکل‌گیری سیلاب‌های محلی، صاعقه، آسیب به سازه‌های موقت و درختان فرسوده با فعالیت این سامانه بارشی خبر داد.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌های فصلی و ناگهانی در اردیبهشت در سال‌های گذشته معمولا باعث بروز خسارت‌هایی شده، افزود: ماهیت این بارش‌ها این است که یک مرتبه و ظرف چند دقیقه رگبار تند اتفاق می‌افتد که به‌ ویژه در مناطق کوهپایه ای و شیب دار باعث جریان روان آب می‌شود.

وی با اشاره به ورود عشایر به استان، گفت: به عشایر هشدار دادیم در مناطق کوهپایه‌ای و مناطق غربی مستقر نشوند. همچنین به مرتع داران و کشاورزان توصیه‌های لازم را دادیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: به ۱۱۶ شهرداری و دهیاری و پایگاه‌های امدادی هلال احمر و فوریت‌های پزشکی و راهدارخانه‌ها در جاده‌ها اعلام آماده‌باش کرده‌ایم.

وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل به اداره راه، شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای برای بازگشایی مسیرها و پل‌ها برای پیشگیری و کنترل سیلاب خیر داد و افزود: کلیه عوامل مدیریت بحران در آماده باش هستند.

شیشه‌فروش همچنین به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل.ها، احتیاط لازم هنگام تردد جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع، مرتعی و حاشیه رودخانه‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و توصیه کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.