• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت هشدار نارنجی صادر کرد

  • کد خبر : 80837
  • 13 آذر 1401 - 15:00
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت هشدار نارنجی صادر کرد
بام: کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی در بیشتر روزهای هفته جاری به استان هشدار نارنجی صادر شده است.

به گزارش بام، ولی بهره مند افزود: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز یکشنبه وارد استان می شود و تا صبح پنجشنبه ۱۷ آذرماه جاری ادامه دارد. شدت این سامانه بارشی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه است.

وی افزود: بارش باران، رگبار ، رعد و برق ، تگرگ ، بارش برف در ارتفاعات ، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و مه آلودگی در جاده‌های کوهستانی از ویژگی های این سامانه بارشی است.

وی اضافه کرد: آب گرفتگی معابر عمومی ، بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه و احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مهمترین خطرات این سامانه است.

بهره مند به مردم توصیه کرد از توقف درحاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند و همچنین از کشاورزان نیز خواست نسبت به پیشگیری از خسارت احتمالی کشت و زرع خود ، اقدام های لازم را انجام دهند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه شهرستان لنده و امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۲۵.۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر یاسوج با کمینه دمای ۱.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و احتمال خسارت کلی و یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.