• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

گاه‌شمار/کوه‌نوردی ۲۸ آوریل

  • کد خبر : 38597
  • 09 اردیبهشت 1400 - 22:46
گاه‌شمار/کوه‌نوردی ۲۸ آوریل
بام نیوز: متاسفانه این کوه‌نورد بزرگ در آوریل 2011 و در روز تولد پنجاه‌ودومین سالگی‌اش، هنگامی که بعنوان راهنما، همراه کوه‌نورد دیگری در مسیر فتح قله Grünhorn بودند به دلایلی که نامعلوم مانده است در ارتفاع 3800 متری سقوط کرد و درجا کُشته شد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، ۲۸ آوریل ۱۹۵۹ زادروز «ارهارد لورتان» کوه‌نورد سوئیسی، سومین عضو باشگاه هشت‌هزارمتری‌هاست.
«ارهارد لورتان» (Erhard Loretan) بی‌شک یکی از بزرگترین کوه‌نوردان تاریخ دنیاست. شخصی که عنوان سومین عضو باشگاه هشت‌هزارمتری‌ها را داراست و البته دومین نفر پس از «رینهولد مسنر» افسانه‌ای است که موفق به صعود تمامی هشت‌هزارمتری‌ها بدون استفاده از اکسیژن مکمل شد.
داستان صعود او و همنوردش به اورست اما عجیب و شنیدنی است؛ صعودی شبانه، طی ۴۰ ساعت و بدون همراه داشتن کیسه خواب و چادر! او در این خصوص می‌گوید: “ما قصد نداشتیم تا اورست را دو روزه صعود کنیم؛ ما فقط به راه افتادیم و توانستیم دو روزه این مهم را به انجام برسانیم. ما جوان بودیم و عاشق صعود؛ وقتی عاشق باشید، از پس هر کاری برمی‌آیید. این قربانی کردن خودمان نبود، همه‌چیز عادی پیش می‌رفت و ما فکر نمی‌کردیم در حال انجام کار فوق‌العاده‌ای هستیم. همه‌چیز عادی به نظر می‌رسید.”
متاسفانه این کوه‌نورد بزرگ در آوریل ۲۰۱۱ و در روز تولد پنجاه‌ودومین سالگی‌اش، هنگامی که بعنوان راهنما، همراه کوه‌نورد دیگری در مسیر فتح قله Grünhorn بودند به دلایلی که نامعلوم مانده است در ارتفاع ۳۸۰۰ متری سقوط کرد و درجا کُشته شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=38597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.