• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

آسیب شناسی/ کی با من میاد

  • کد خبر : 37693
  • 04 اردیبهشت 1400 - 17:48
آسیب شناسی/ کی با من میاد
بام نیوز: چنانچه هر کدام از این سه گروه پاسخ مثبت به درخواست وی را بدهند ، با چالشی تازه روبرو می‌شوند ، که می‌تواند هم خوشایند باشد ، و هم ناخوشایند.

بخش نخست

در نوشتار کی با من میاد …؟ به این موضوع پرداخته بودیم که رویۂ همنوردیابی در شبکه های اجتماعی مجازی ،تلگرام ، وآتس اپ ، اینستاگرام) از چه چیزی سرچشمه می‌گیرد ، و آیا این روش تقریباً جدید در جایگاه درستی است ، یا خیر ؟

یافتن دوستان تازه ، و برقراری رابطه اجتماعی در قالب یک ورزش به نفسه امر ناشایستی نیست ، چرا که انسان در ارتباط و ممارست با اشخاص جدید ، از آنها می آموزد ، و حس تعامل و همکاری و درک روابط تازه را تجربه می‌کند .
اما آیا همه این روابط ، به فرجام خوبی منتهی می‌شوند ؟

پیش‌فرض …
فردی چه دختر ، چه پسر ، در گروهی تلگرامی حضور پیدا می‌کند ، و پس از چند روز و رصد گروه ، و کسب اعتماد نسبی ، نسبت به اعضای گروه ، پیشنهاد برنامه‌ای را مطرح میکند ، و از همراهان گروه تقاضای همنوردی در برنامه پیشنهادی را می‌دهد .

پرسش …
چه کسانی به وی پاسخ می‌دهند ؟
افرادی که همچون او تنها هستند و هیچ همنوردی ندارند.
افرادی که از سر خیرخواهی و روحیه ورزشی به وی پاسخ می دهند .
افرادی که به دنبال آشنایی های جدید مجازی هستند ، و رزومه مشخصی ندارند .

چنانچه هر کدام از این سه گروه پاسخ مثبت به درخواست وی را بدهند ، با چالشی تازه روبرو می‌شوند ، که می‌تواند هم خوشایند باشد ، و هم ناخوشایند.
این که انسان موجودی اجتماعی است و ورزش کوهنوردی هم رفتار گروهی ، و او به همین خاطر همواره در جستجوی روابطی است که نیاز اجتماعی و ذاتی خود را برطرف نماید ، و اینکه حقوق انسانی او این اجازه را می‌دهد که در امور روزانه و رفت و آمدهای خود آزاد باشد ، و در چهارچوب روابط سالم انسانی ، با افراد جامعه تعامل برقرار نماید .
لیکن یکی از پایه‌های روابط سالم انسانی و #امن ، برخورداری از شناخت و درک متقابل و روحیه همگون سازی است . و اجرای یک برنامه مفرح ، ایمن و بی خطر ، به پیش نیازهایی محتاج است که خواهیم گفت.

آسیب شناسی پیش فرض …
چه تضمینی است که فرد پیشنهاد دهنده مورد اذیت و آزار و #تعرض قرار نگیرد ؟
چه تضمینی است که افراد همراه شده با هر پیشنهاد دهند ه ای ، مورد آسیب از سوی وی ، به واسطه عدم شناخت ، مورد #سرقت و #اخاذی و اتفاقات این چنین قرار نگیرند ؟
چه تضمینی است که به واسطه شرایط سخت سفر ، هر دو سوی این همنوردی ، از میانه راه پشیمان نشوند ، و طرف دیگر را #رها نکند ؟

اینکه در جامعه_کوهنوردی افراد بسیار ، قریب به اتفاق ،از اهل اخلاق و معرفت و منش پهلوانی هستند شکی نیست ، اما آیا امکان این نیست که افرادی سوء استفاده گر در میان این جمع ، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند ؟

در پست های آینده کانال ، زوایای پنهان این موضوع را با ذکر وقایع اتفاق افتاده ، البته با حفظ اصول اخلاقی پی خواهیم گرفت .

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.