• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
1

آغاز بارش برف و باران از فردا در چهارمحال و بختیاری/ کیفیت هوا کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 71285
  • 07 اسفند 1400 - 22:57
آغاز بارش برف و باران از فردا در چهارمحال و بختیاری/ کیفیت هوا کاهش می‌یابد
بام نیوز: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود سامانه بارشی از روز جمعه به استان شاهد بارش برف و باران در غالب نقاط به ویژه شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، بخش‌هایی از لردگان، خانمیرزا، کیار و غرب فارسان خواهیم بود.

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز گفت: با ورود سامانه بارشی از روز جمعه به چهارمحال و بختیاری شاهد بارش برف و باران در غالب نقاط استان به ویژه شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، بخش‌هایی از لردگان، خانمیرزا، کیار و غرب فارسان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار زرد، ادامه داد: این سامانه سبب بارش متناوب باران و برف، احتمال رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید در روز شنبه، مه و احتمال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی از اواخر روز شنبه استان را ترک می‌کند، افزود:  بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها به علت بارش و ذوب برف، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد در گردنه‌ها و مناطق برفگیر، مه و کاهش دید، احتمال ریزش کوه، رانش زمین و سقوط بهمن، احتمال سقوط اشیا سبک در اثر وزش باد از مخاطرات این سامانه بارشی است.

چراغپور توصیه کرد: پاکسازی کانال‌های آب، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ خصوصا در محورهای کوهستانی، عدم صعود به ارتفاعات و توقف فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی، تحکیم سازه‌های سبک و تابلوهای تیلیغاتی، مستحکم نمودن تاسیسات گلخانه‌ای و سایر اقدامات پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.