• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

امیدواری سرمربی تیم ملی شنا به کسب مدال در رده‌های سنی آسیا

  • کد خبر : 90991
  • 06 اسفند 1402 - 15:03
امیدواری سرمربی تیم ملی شنا به کسب مدال در رده‌های سنی آسیا
بام: سرمربی تیم اعزامی شنا ایران به مسابقات رده های سنی آسیا امیدوار است که این تیم در رده سنی نوجوانان و جوانان مسابقات رده های سنی آسیا صاحب مدال شود.

گامر دیلانچیان در گفت و گو با خبرنگار بام با یادآوری اینکه تیم ملی شنا ایران با ۱۴ بازیکن در رده سنی نوجوانان (۴ نفر)، جوانان (۵ نفر) و بزرگسالان (۵ نفر) در محل برگزاری مسابقات قهرمانی رده های سنی آسیا (فیلیپین) حاضر شده است، گفت: هدف اصلی از حضور در این رقابت ها کسب مدال است. البته این مدال آوری را در دو رده سنی نوجوانان وجوانان دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: مدال آوری در رده سنی جوانان سخت تر است اما در مجموع امید زیادی داریم که در این رقابت ها و در این دو رده سنی صاحب مدال شویم.

سرمربی تیم ملی شنا با تاکید بر اینکه رقابت های رده های سنی آسیا از رویدادهای مورد تایید فدراسیون جهانی به حساب می آید، گفت: رکوردهای ثبت شده در این رقابت ها برای المپیک محاسبه می شود. بنابراین خیلی از شناگران به قصد دستیابی به ورودیه المپیک وارد مسابقات می شوند. شناگران ما هم این مهم را دنبال می کنند اگرچه دستیابی به آن خیلی سخت است.

دیلانچیان با تاکید بر تغییراتی که فدراسیون جهانی در حد نصاب المپیک نسبت به دوره قبل ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: تغییرات به گونه ای بوده که فاصله میان رکورد ووردیه A با B المپیک از ۳۰ صدم ثانیه به نیم درصد کاهش یافته است. همین مسئله کسب حد نصاب المپیک را سخت تر از همیشه کرده است.

وی که هدایت شناگران اعزامی ایران به مسابقات اخیر قهرمانی جهان در قطر بر عهده داشت، گفت: در رقابت های ۱۰۰ متر پروانه این مسابقات ۸۰ نفر شرکت داشتند اما تنها ۷ نفر توانستند زیر حد نصاب تعیین شده برای المپیک شنا کنند. همین آمار نشان می دهد که دستیابی به ورودیه المپیک چقدر سخت است.

دیلانچیان با یادآوری عملکرد سامیار عبدلی و مهرشاد افقری در قطر گفت: با آمادگی نسبی در رقابت های قهرمانی جهان شرکت کردیم و نتایج به دست آمده هم به نسبت سطح مسابقات خوب بود.

سرمربی تیم ملی شنا با ابراز امیدواری نسبت به کسب سهمیه وایلدکارت برای المپیک گفت: باید سعی کنیم به رکورد تعیین شده برای المپیک هرچه بیشتر نزدیک شویم تا کسب این سهمیه را قطعی کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=90991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.