• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

امین دهقان هیمالیانورد اصفهانی امروز صبح کاتماندو را به مقصدلوکلاترک کرد

  • کد خبر : 36141
  • 25 فروردین 1400 - 20:39
امین دهقان هیمالیانورد اصفهانی امروز صبح کاتماندو را به مقصدلوکلاترک کرد
بام نیوز: امین دهقان پای در مسیر دو ماهه‏ ای می‏ گذارد که نتیجه‏ ی آن فتح بلندترین قله جهان و اهتزاز پرچم میهن عزیزمان ایران بر بام جهان است.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، امین دهقان هیمالیانورداصفهانی امروز صبح کاتماندو را به مقصدلوکلاترک کرد و واردفرودگاه لوکلاشدتا اکسپدیشن ۲۰۲۱ اورست را، به عنوان تنها نماینده ایران آغاز کند .
امین دهقان پای در مسیر دو ماهه‏ ای می‏ گذارد که نتیجه‏ ی آن فتح بلندترین قله جهان و اهتزاز پرچم میهن عزیزمان ایران بر بام جهان است.
دهقان در سالهای گذشته رکوردار صعود قلل هفتگانه جهان در ایران بوده و در پاییز ۱۳۹۸ قله ماناسلو با ارتفاع ۸۱۶۳ متر را نیز به عنوان یکی از قلل بالای ۸ هزار متر هیمالیا نپال صعود کرده
وی در همان سال صعود به اورست را چشم انداز نهایی خود عنوان نموده و از مسئولان تقاضا داشته تا با حمایت مالی این رویای بزرگ و عالی را به واقعیت تبدیل نمایند.
حالا در فاصله کمتر از دو سال دهقان با حمایت ویژه برند اکشن(تولید کننده آدامس و پودرهای نوشیدنی)، شرکت فولاد مبارکه؛ شهرداری اصفهان؛ فروشگاه کوهنوردی سیاه کمان و شرکت قایا مهیای صعود به اورست شده و مطابق با برنامه‏ ریزی‏ های انجام شده به زودی پرچم کشور عزیزمان را در بلندترین قله جهان به اهتزاز در می‏ آورد.
وی در ادامه تصریح کرد: برندهای ورزشی و غیر ورزشی و شرکت های صنایع غذایی می توانند با حمایت از ورزشکاران، علاوه بر اینکه در راستای کسب افتخارات ملی موثر خواهند بود، نام و شهرت خود را در سطح جهانی مطرح نموده و جایگاه ویژه‏ ای را اخذ نمایند.
وی افزود “افتخار میکنم که در این سفر از لوازم کوهنوردی فروشگاه‏های ایرانی قایا و سیاه کمان استفاده نموده و ضمن استفاده از محصولات متنوع برند اکشن در طی سفر، پرچم این برند ایرانی را برای اولین بار بر فراز بام جهان به اهتزاز در می‏ آورم.
قله اورست که بلندترین قله جهان شناخته می‏ شود و لقب بام دنیا را به خود اختصاص داده است از جایگاهی ویژه در بین افراد به ویژه کوهنوردان برخوردار است، قله اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر در رشته کوه‏های هیمالیاست وصعود به آن، نیازمند برخورداری از تجربیات و آمادگی جسمانی و آمادگی روحی ویژه‏ ای می‏ باشد. تمامی کوه نوردان حرفه ای صعود به اورست را به عنوان هدف مهمی در طول زندگی خود دنبال می‏ کنند اما در این میان تنها تعدادی از آنها موفق به صعود خواهند شد و بسیاری دیگر بعلت دشواری های صعود و هزینه‌های بالا در حسرت آن باقی می مانند
اما امروز امین دهقان با اراده و کمک هزینه اسپانسرهای خود می‏ خواهد این ماموریت را به اتمام برساند.
وی ضمن تشکر از مجموعه‏ هایی که با حمایت خود فرصت صعود به اورست را برای او فراهم آورده اند، از بی توجهی‏ ها نسبت به ورزش پر هزینه‏ ی کوهنوردی گلایه دارد: (( در کشور ما رشته‏ های ورزشی زیادی فعال هستند اما تمام هزینه‏ ها برای رشته فوتبال در نظر گرفته می‏شود و به دیگر رشته‏ ها توجه چندانی نخواهد شد.))
کوه نورد اصفهانی با بیان اینکه تنها ایرانی هستم که در سال ۱۴۰۰ برای فتح اورست به صورت انفرادی آمدم، تصریح کرد: با حمایت از کوه نوردان ایرانی این امکان فراهم می آید تا ما هم همانند سایر کوهنوردان آمریکایی و اروپایی به صورت تیمی برای صعود به بام جهان و کسب مدال افتخار برای میهن عزیزمان رهسپار شویم و از مسئولین تقاضا داشت تا در این مسیر از ورزشکاران ایرانی حمایت نمایند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.