• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
3

بارش‌های پراکنده نواحی مرتفع و کوهستانی استان سمنان در هشدار زرد هواشناسی

  • کد خبر : 70425
  • 26 بهمن 1400 - 20:11
بارش‌های پراکنده نواحی مرتفع و کوهستانی استان سمنان در هشدار زرد هواشناسی
بام نیوز: اداره کل هواشناسی استان سمنان به خاطر بارش‌های پراکنده باران و برف در نواحی شمالی و کوهستانی هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز یکشنبه به بام نیوز افزود: فعالیت سامانه بارشی از امشب در استان آغاز می شود و تا روز سه شنبه ادامه دارد.

ایرج مصطفوی بیان کرد: بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی و گاهی وزش باد نسبتا شدید از آثار فعالیت این سامانه بارشی در استان سمنان است.

وی با اشاره به پیش بینی بارش باران و برف در نواحی شمالی و کوهستانی استان سمنان طی این هشدار زرد ادامه داد: در برخی نواحی استان به ویژه نواحی شمالی وزش باد و بارش برف نیز در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

وی گفت که امکان اختلال در محورهای شمالی به دلیل بارش برف و احتمال کولاک و کاهش دید در اثر مه‌آلودگی، مخاطرات اصلی این سامانه است.

مصطفوی ادامه داد: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهزبودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و مصرف بهینه حاملهای انرژی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان تا روز سه شنبه است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: دمای هوا طی امروز تا فردا کاهش چند درجه ای خواهد داشت و در رضوان و شهمیرزاد تا چهار و پنج درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.