• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

بانوان سنگنورد

  • کد خبر : 43395
  • 10 خرداد 1400 - 18:30
بانوان سنگنورد
بام نیوز: درخصوص بانوان سنگنوردضرورت ایجاب می کند که با دید باز تحقیق و تٓفحُص کرد ، حیف است در این خصوص مطالبی عمیق و مفصل نوشته نشود.

خیلی مشتاقم که در خصوص زنان سنگنورد کرمانشاهی تحقیق و پژوهشی انجام دهم و تاثیر وشاهد نقش آنها در جامعه کوهنوردی باشیم.
زیرا در این روزگار از جسارت و نوع فعالیت های سنگنوردی خانم ها باید نوشت ، چون آن ها دارای احساسی سرشار از شادی و نشاط هستند و دارای غروری خاص و مقاومت را از کوه آموخته و می آموزند.

درخصوص بانوان سنگنوردضرورت ایجاب می کند که با دید باز تحقیق و تٓفحُص کرد ، حیف است در این خصوص مطالبی عمیق و مفصل نوشته نشود.

خوشبینانه باید گفت که کرمانشاه دارای صخره ها و دیواره های عظیمی ست ، ازجمله دیواره بیستون که سنگنوردانی جسور و با تکنیک از دل این دیواره پا به عرصه‌ی این ورزش نهاده اند.

واقعیت امر این است که قلم فرسایی در رابطه با فعالیت های بانوان کوهنورد و سنگنورد که بتوان به صورت جدی به آن پرداخته شود هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

اما باوجود این همه فعالیت‌های کوهنوردی ، سنگنوردی و رشته های زیر مجموعه ی آن در عرصه‌های کارزار انعکاسش را در رسانه ها و شبکه های مجازی به خوبی شاهدیم که طیف گسترده ای را در برگرفته است و انتظار می رود روند و تکامل خود را طی کرده و در آینده وارد پروسه جدیدتری شویم.

لذا کرمانشاه با توجه به شرایط کوهستانی بودنش از جنبه تمدن سنگ و صخره نیز دارای پتانسیل بالایی ست و دررشته ی سنگنوردی آقایان و بانوان دوره‌های آموزشی و تخصصی را به سرعت طی می کنند.
و اما در این خصوص بانوانی هستند که به صورت جدی فعالیت می کنند ، به عنوان نمونه سر کار خانم آرزو اعظم پور یکی از آنهاست.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.