• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

با یک تیم کوچک یخ نوردی بهترین نتایج آسیایی و جهانی کسب شد

  • کد خبر : 83069
  • 02 بهمن 1401 - 21:57
با یک تیم کوچک یخ نوردی بهترین نتایج آسیایی و جهانی کسب شد
بام: رئیس فدراسیون کوهنوردی با ابراز رضایت از نتایج آسیایی و جهانی به دست آمده توسط تیم یخ نوردی در کره جنوبی و فرانسه گفت: با تیم جمع و جوری که داشتیم بهترین نتایج ممکن به دست آمد.

به گزارش خبرنگار بام، ملی پوشان یخ نوردی ایران طی روزهای گذشته از حضور در مسابقات ۲۰۲۳ جام جهانی (مرحله اول و دوم) و همچنین رقابت های قهرمانی آسیا صاحب مدال های رنگارنگی شدند. مدال آوری در این رویدادها توسط محسن بهشتی و از حضور در ماده سرعت جام جهانی جام جهانی چونگ‌سونگ کره جنوبی و کسب مدال طلای این مسابقات آغاز شد. در همین رقابت ها محمدرضا صفدریان به عنوان چهارم دست یافت و شبنم اسدی در ماده سرعت جایگاه پنجم و در ماده لید جایگاه یازدهم را از آن خود کرد.

بلافاصله پس از جام جهانی، کره ای ها میزبان مسابقات قهرمانی آسیا بودند. در این رقابت ها هم محسن بهشتی و محمدرضا صفدریان در ماده سرعت به ترتیب صاحب عنوان های اول و سوم شدند و شبنم اسدی هم در همین ماده نایب قهرمان شد.

بعد از پایان کار در کره جنوبی، ملی پوشان یخ نوردی ایران عازم فرانسه شدند تا در هفته دوم جام جهانی ۲۰۲۳ شرکت داشته باشند. در این هفته از مسابقات هم محسن بهشتی موفق به کسب مدال نقره ماده سرعت شد.

با یک تیم کوچک یخ نوردی بهترین نتایج آسیایی و جهانی کسب شد

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی با ابراز رضایت از کسب این مدال ها توسط ملی پوشان یخ نوردی ایران گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به صورت یک سال درمیان است و جام های جهانی هم هر ساله به صورت آزاد برگزار می شوند. فدراسیون هم سالانه برای تعیین ترکیب تیم ملی در پاییز اقدام به برگزاری رقابت های داخلی می کند. امسال هم اما به خاطر برخی مسائل از جمله شرایط اقتصادی، رقابت های داخلی برگزار نشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس با درنظر گرفتن وضعیت کلی ورزشکاران مان و نتایجی که پیش از این از اعزام ها کسب کرده بودند، ترکیب تیم ملی را برای حضور در جام جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا مشخص کردیم. محسن بهشتی و محمدرضا صفدریان و شبنم اسدی را در ترکیب قرار دادیم که قهرمانی همین جام های جهانی را در کارنامه داشتند. خوشبختانه این نفرات به واسطه تجربه بالایی که دارند عملکردی خوبی هم داشتند و رضایت مندی کامل را موجب شدند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به جام جهانی کره جنوبی اشاره کرد و تصریح کرد: در این رقابت به واسطه برخی خطاها دو مدال از دست رفت. محمدرضا صفدریان و شبنم اسدی خطاهایی مرتکب شدند که آنها را از مدال دور کرد. در همین رویداد صفدریان با تبر یخ نوردی آسیب جدی دید و به همین دلیل نتوانست در فینال کره جنوبی (قهرمانی آسیا) و مقدماتی و نیمه نهایی جام جهانی فرانسه عملکرد خوبی داشته باشد.

با یک تیم کوچک یخ نوردی بهترین نتایج آسیایی و جهانی کسب شد

زارعی اشاره ای به عملکرد بهشتی که داشت و گفت: بهشتی در جام جهانی کره جنوبی، قهرمانی آسیای کره جنوبی و جام جهانی فرانسه ۲ مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرد. این نشان دهنده شرایط کاملا ایده آل محسن بهشتی دارد. او در حال حاضر بهترین ورزشکار ایران در ماده سرعت به حساب می آید. او در فرانسه می توانست زمان کمتری به ثبت برساند و صاحب مدال طلا شود اما دیوارهای مورد استفاده در این رویداد خیلی استاندارد نبود و همین مسئله روی عملکردش تاثیر داشت.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تاکید کرد: در هر صورت اینکه ما تیم محدود و کوچکی را عازم مسابقات کردیم اما نتایج خوبی به دست آوردیم. این تیم هفته آینده هم در هفته سوم جام جهانی به میزبانی سوئیس شرکت می کند. امیدوارم آنجا هم مدال های خوشرنگی از آن ملی پوشان مان شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.