• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

تعطیلات پرحادثه برای هلال احمر گلستان/ حادثه برای گردشگر در آبشار«لوه»

  • کد خبر : 44898
  • 23 خرداد 1400 - 22:35
تعطیلات پرحادثه برای هلال احمر گلستان/ حادثه برای گردشگر در آبشار«لوه»
بام نیوز: گردشگر ۳۰ ساله در ارتفاعات آبشار «لوه» مینودشت دچار سانحه شد که اجرای عملیات امداد و نجات توسط تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر مینودشت را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، در سومین حادثه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر گلستان طی ۲۴ ساعت گذشته، تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر مینودشت ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه امروز پس از تماس با سامانه تلفنی ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر گلستان برای امدادرسانی به جوان ۳۰ ساله حادثه دیده در آبشار ۷۵ متری لوه به محل اعزام شدند.

این کوهنورد در مسیر بازگشت از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شده و توان ادامه طی مسیر را نداشت و از هلال احمر درخواست کمک کرد که با تلاش امدادگران این فرد به مرکز درمانی منتقل شد.

در حادثه‌ای دیگر، از ساعت ۱۷ روز گذشته چهار کوهنورد و گردشگر در ارتفاعات روستای «زیارت» گرگان مفقود شده که پس از ۲۴ ساعت تلاش و جست‌وجوی امدادگران هلال احمر این چهار نفر در منطقه «چشمه قاسم» روستای «نومل» پیدا شده و به منطقه امن رسیدند.

همچنین ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز گذشته پنج گردشگر و کوهنورد در ارتفاعات منطقه «شیرآباد» شهر خان‌ببین مفقود شده که پس از جست‌وجوی هشت ساعته امدادگران پیدا شده و به منطقه امن منتقل شدند.

گفتنی است، بیشترین علل مفقودی گردشگران و کوهنوردان در ارتفاعات کوهستانی و جنگلی ناشی از عدم مسلط بودن به قوانین و اصول کوهنوردی و مسلط نبودن به مسیرها است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=44898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.