• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
2

ثبت حضور پلنگ در منطقه شکار ممنوع ریوند شهرستان سبزوار

  • کد خبر : 87056
  • 25 تیر 1402 - 21:12
ثبت حضور پلنگ در منطقه شکار ممنوع ریوند شهرستان سبزوار
بام: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تصاویر دوربین تله‌ای این اداره از حضور و زیست گونه باارزش پلنگ در منطقه شکار ممنوع ریوند در شهرستان سبزوار حکایت دارد.

به گزارش بام، مهدی اله پور اظهار کرد: طی پایش های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سبزوار و نصب دوربین‌های تله‌ای در نقاط حساس و کارشناسی شده با همکاری سمن زیست محیطی مرکز همیاری، تحقیقاتی و بازپروری حیات وحش حکیم سبزوار، در نقاط مختلف منطقه شکارممنوع ریوند، برای چندمین بار موفق به ثبت حضور پلنگ ایرانی در این منطقه شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: پلنگ یک گونه چتری و مهم در رأس هرم غذایی یک اکوسیستم قرار دارد و وجود این گونه با ارزش در یک زیستگاه نشانه پویایی زیست بوم منطقه است و هنوز اکوسیستم بواسطه دخالت‌های بیش از حد انسانی از بین نرفته و جای امیدواری برای حفظ و احیای زیست بوم منطقه وجود دارد.

وی افزود: از ارزش‌های اکولوژیکی پلنگ می‌توان به کنترل نسل علفخواران اشاره کرد.

اله پور گفت: از تهدیدات این گونه بسیار ارزشمند در طی چند دهه اخیر، اسلحه فراوان و شکارغیر مجاز و از بین بردن زیستگاه‌ها، نسل این گونه ارزشمند را در معرض خطر قرار داده و کم شدن این گونه ارزشمند، موجب افزایش خسارات بدلیل ازدیاد جمعیت گونه‌های زیان آور به کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن تقدیر از همکاری سازمان‌های مردم نهاد و مردم فهیم و محیط زیستی خراسان رضوی در ثبت و حمایت از گونه‌های کمیاب و با ارزش استان، از عموم مردم درخواست کرد تا نسبت به حفاظت از انفال الهی و گونه‌های ارزشمند طبیعت حساس بوده و خدمتگزاران خود را در ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها یاری کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=87056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.