• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

جمعه پرحادثه برای نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستانی کلکچال

  • کد خبر : 39033
  • 13 اردیبهشت 1400 - 0:35
جمعه پرحادثه برای نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستانی کلکچال
انجمن پزشکی کوهستان: فتحی با تأکید مجدد بر جدی گرفتن هشدار‌ها توسط شهروندان خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما در روز‌های کرونایی و در شرایطی که بار‌ها هشدار داده شده است باید با جدی گرفتن این موارد از حضور در ارتفاعات خودداری کنند که متأسفانه با بی‌توجهی جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با توجه به شرایط بیماری موجود و اعمال محدودیت ها خواستار حضور حداقلی هموطنان در ارتفاعات شد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از ۶ حادثه آخر هفته ارتفاعات شمیرانات خبر داد و اذعان داشت : نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستانی کلکچال در ماه مبارک رمضان در ساعات مختلف و متوالی به امدادرسانی حادثه دیدگان پرداختند.

حادثه اول در ساعت ۱۱:۳۰ در محدوده بالاتر از برج کلکچال ، با اعلام حادثه مبنی بر گرفتگی عضلات پا خانم ۴۵ ساله، با کنترل علائم حیاتی و تثبیت فیزیکی با تحویل به اورژانس در ساعت ۱۳:۴۵ به پایان رسید.

در ساعت ١٢:۴۵ با اعلام مردمی با تثبیت پزشکی و کنترل علائم حیاتی و انتقال به پایین کوه به خانم ۳۰ ساله ای با گرفتگی عضلات و افت فشار ، در تپه نورالشهدا امدادرسانی شد و در نهایت ساعت ۱۳:۳۰ عملیات به پایان رسید.

همچنین گزارش حادثه ای در ساعت ۱۵:۱۵ مبنی بر ترومای سر و دست راست به علت سقوط از ارتفاع هم سطح ساله در حوالی کافه رجب دارآباد ، ثبت شد که با انجام کنترل علائم حیاتی، آتل بندی و تثبیت فیزیکی و انتقال به پایان کوه و تحویل به عوامل اورژانس در ساعت ۱۵:۵۵ با موفقیت به پایان رسید.

در ساعت ۱۵:۲۵ در طی تماس تلفنی از ناراحتی قلبی خانم ۳۵ ساله ای در پایین کافه منطقه دارآباد خبر داد که نجاتگران پایگاه کلکچال پس از کنترل فشار و اکسیژن تراپی و تثبیت پزشکی، فرد حادثه دیده را با عوامل اورژانس تحویل دادند و در ساعت ۱۵:۵۵ عملیات به پایان رسید.

نجاتگران پایگاه کلکچال در ساعت ۱۵ گزارشی مبنی بر درد شکم با احتمال آپاندیس آقای ۲۵ ساله ای در بالای کافه منطقه دارآباد دریافت کردند و پس از رسیدن به محل اعلام شده، در ساعت ۱۵:۳۰ مصدوم را به پایان کوه جهت تحویل به اورژانس به منظور معاینه دقیق انتقال دادند.

طی تماس مرکز کنترل عملیات با پایگاه در ساعت ۱۶:۱۰ با اعلام ترومای دست خانم ۳۵ ساله در برج کلکچال،نجاتگران جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به محل اعزام شدند و با تثبیت پزشکی و انتقال به ایستگاه ۳ عملیات در ساعت ۱۹:۴۵ به پایان رسید.

فتحی با تأکید مجدد بر جدی گرفتن هشدار‌ها توسط شهروندان خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما در روز‌های کرونایی و در شرایطی که بار‌ها هشدار داده شده است باید با جدی گرفتن این موارد از حضور در ارتفاعات خودداری کنند که متأسفانه با بی‌توجهی جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی در پایان از مردم خواست با توجه به ادامه داشتن محدویت ها و شیوع بیشتر کرونا از حضور در مناطق کوهستانی پرهیز کنند، چون با وقوع حوادث این چنینی واقعاً شرایط امدادرسانی سخت و دشوار است.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.