• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

حادثه کوهنوردی در ارتفاعات سندان استان زنجان

  • کد خبر : 15087
  • 04 دی 1399 - 19:17
حادثه کوهنوردی در ارتفاعات سندان استان زنجان
بام نیوز:تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان، تیم ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان استان زنجان با همکاری گروه کوهنوردی کوهستان پاک از ساعت ۸ صبح روز ۲۸ آذر سال ۹۹ در مسیر قله سندان مستقر شدند.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان، تیم ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان استان زنجان با همکاری گروه کوهنوردی کوهستان پاک از ساعت ۸ صبح روز ۲۸ آذر سال ۹۹ در مسیر قله سندان مستقر شدند.

ابتدای برنامه جو منطقه آرام بود و گروه‌های متعددی از شهرستان‌های خرمدره ابهر ، زنجان و غیره اقدام به صعود می‌کردند که در ابتدای مسیر نکات ایمنی از جمله زمان برگشت، شرایط آب و هوایی، نحوه نگهداری جان پناه و غیره به اطلاع آنها می رسید.

از ساعت ۱۰ صبح وضعیت جوی تغییر کرده و به حالت مه آلود و برفی تبدیل شد.
گروه های زیادی در منطقه حضور داشتند که با راهنمایی‌های تیم به سلامت به پایین برمی‌گشتند.
یک گروه متشکل از ۳۶ نفر خانم و آقا که از شهر زنجان حضور یافته بودند در بالای قله به دو تیم تقسیم می شوند که یک تیم از دره مابین یال اصلی و یال کوه زین به سرپرستی آقای مهدی سلطانی به سمت محل کمپ امداد کوهستان باز می‌گردند و طی تماس های تلفنی با کوهنوردانی که در مسیر بودند اعلام شد ۱۸ نفر باقی مانده که هشت نفر از آنها خانم بودند در مسیر برگشت هستند.
پس از شنیدن این خبر تیم امداد کوهستان کمپ خود را جمع کرده و به سمت دره حرکت می کند که ناگهان آقای سلطانی و همراهانش با صدای بلند در حال جستجوی نفراتی بودند ،پس از استعلام از آنها توسط تیم امداد مشخص میگردد که پیگیر نفراتی هستند که در مسیر بازگشت بودند و اعلام گردید که مشکل خاصی نیست و در حال بازگشت میباشند.
پس از جمع بندی تجهیزات تیم امداد کوهستان در کنار ماشین ها آماده بازگشت کامل تمام نفرات از محل می شود که آقای سلطانی اعلام کردند نفراتی که از گروه جدا شده بودند گم شده اند و هیچ اطلاعی از آنها ندارد و امکان انتن دهی موبایل هایشان نیز وجود ندارد. عملیات جستجوی نجات به همراه آقایان هادی عزیزی و ایوب آقا محمدی همچنین چند نفر از اعضای تیم آنها با وجود مه غلیظ و هوای برفی در ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه شروع گردید ، که پس از جستجوی کامل منطقه و تماس‌های تلفنی مکرر و امکان تماس گرفتن فراهم گردید که پس از صحبت با یک نفر از اعضای گروه مشخص گردید که تیم در دره ای منتهی به روستای زرند هستند پس از راهنمایی آنها به سمت روستای زرند هماهنگی‌های لازم با آقای مشهدی عزیز (مغازه داری در روستای زرند) جهت تهیه ماشین برای بازگشت تیم انجام گردید اما با وجود شرایط بد آب و هوا و مسدود بودن جاده تیم امکان بازگشت نداشت، تیم ۱۸ نفره که در ساعت ۱۸:۳۰ به روستا رسیده بودند توسط روستاییان مهربان اسکان داده شدند.
آقای سلطانی و چند نفر به وسیله پاترول تعدادی از نفرات را از روستای زرند به روستای خیرآباد انتقال داده و از آنجا به سمت شهر زنجان حرکت می کنند اما تعدادی از نفرات باقی می‌ماند و شب را در خانه یکی از اهالی روستا سپری می کند و فردای آن روز ساعت ۱۲:۳۰ خود را به وسیله یک نیسان به روستای خیرآباد رساندند و از آنجا به سلامت راهی شهر زنجان گردیدند.

اعضای ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان استان زنجان

آقایان:
هادی عزیزی
ایوب آقا محمدی
مهدی تبریزی
مصطفی قاسمی
و خانم ها:
آقا محمدی
کلانتری

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15087
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : انجمن پزشکی کوهستان ایران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.