• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

خاطره های کوه نوردی “خلنو”

  • کد خبر : 32657
  • 07 فروردین 1400 - 20:17
خاطره های کوه نوردی “خلنو”
بام نیوز: خاطره های کوه نوردی "خلنو".

به گزارش بام نیوز، خاطره های کوه نوردی “خلنو” بهمن گل محمدزاده به شرح زیر است:

شهریور ماه ۶۷ بود

من و حمید رضا کریم خانی در کالیبریشن کار می کردیم ، قرار بود که برییم قله خلنو،اون موقع ها خبری از فضای مجازی و گزارش برنامه های مختلف نبود ، به همراه بهزاد پورجم و محمود جلالی به میدان امام حسین رفتیم ، از ابتدای خیابان ایران ، سوار اتوبوس شدیم که به گرمابدر می رفت . یک بلیط ده ریالی دادیم و سوار شدیم . توی اتوبوس یک گروه بودند که قصد سنگنوردی در منطقه شمشک داشتند ، یک گروه مختلط بودند . اونها مسیر را توضیح دادند ، بهرصورت به ده لالان رسیدیم .بعد از ظهر بود به سمت تلخ آب ادامه مسیر دادیم و بعد تا نزدیک های آبشار کوهپیمایی کردیم . عصر شده بود و هوا رو به سردی می رفت ، ما هم چادر نداشتیم ،برگشتیم به سمت پایین و به سنگ مطبخ رسیدیم . سنگ مطبخ ، مکانی است که در آن ایام برای شب مانی گاهی استفاده میشد . در نزدیکی سنگ مطبخ ، گله گوسفند بود با دو چوپان از سرخس و افغانستان ،بنده خدا ها به ما تنها چیزی که داشتند ، تعارف کردند ، یک عدد خربزه بعد در تاریکی شب و در نور چراغ قوه ها ، محتوی کوله رو خالی کردیم،باقالی پلو با تن ماهی و زرشک پلو رو یادم هست ، چوپان ها که دیدن باورشون نمی شد .

همگی شام خوردیم و در کیسه خواب و زیر سنگ مطبخ شب را به صبح رساندیم . صبح صعود ادامه یافت ، در حالیکه هیچ کوهنوردی در منطقه نبود .

من تا قله برج صعود کردم و آسیب دیدگی مچ دستم مانع از این شد که روی تیغه ها ژاندارک بروم . بچه ها صعود کردند و برگشتند . به سمت ده لالان سرازیر شدیم در حالیکه کم کم هوا تاریک می شد ، به تنگه که رسیدیم هوا کاملا تاریک شده بود . خوشبختانه در ده لالان ، یک وانت نیسان قبول کرد ما را تهرانپارس ما را برساند .

یادش به خیر ، اون موقع ها همیشه دوربین همراهمون نبود ، و عکسی به یادگار نداریم ولی تمام لحظات آن را بیاد دارم .

بهمن گل محمدزاده، باشگاه صنایع هواپیمایی ایران

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=32657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. همیشه خاطرات عمو بهمن عزیز برایم زیبا و دلنشین بوده ، فکر میکنم باید روزها و شبها نشست پای صحبت این بزرگان و سیر نشد ،،،

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.