• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

خطرناک ترین کوه های دنیا برای صعود

  • کد خبر : 44185
  • 17 خرداد 1400 - 1:54
خطرناک ترین کوه های دنیا برای صعود
بام نیوز: کوهستان کی‌2 دومین کوه مرتفع دنیا و همچنین یکی از خطرناک‌ترین کوه‌های دنیاست که به نام کوهستان وحشی نیز شناخته می‌شود.

آناپورنا با ارتفاع ۸۰۹۱ متر، در ۵۵ کیلومتری هیمالیا واقع شده و شش قله با ارتفاع بیش از ۷۲۰۰ متر دارد. این کوه، دهمین قله مرتفع و اولین کوه خطرناک دنیا است.

نانگاپاربات، با داشتن ارتفاع ۸۱۲۶ متری نهمین قله مرتفع دنیاست. این کوه به دلیل آمار کشته شدگانش، علاوه بر نامگذاری به اسم کوه قاتل، در فهرست خطرناک‌ترین کوه‌های دنیا قرار گرفته است.

کوهستان کی‌۲ دومین کوه مرتفع دنیا و همچنین یکی از خطرناک‌ترین کوه‌های دنیاست که به نام کوهستان وحشی نیز شناخته می‌شود. ارتفاع این کوه، ۸۶۱۱ متر است. شیب ۴۵ درجه‌ای مسیرهای این کوه و همچنین یخی بودن آن به سمت قله، اصلی‌ترین عامل خطرآفرین کی‌۲ است. آمار کشته‌ شدگان این کوه یک نفر از هر چهار صعود‌کننده است.

سومین کوه مرتفع دنیا بعد از اورست و کی‌۲، کانچن‌جونگاست که با ارتفاعی ۸۵۸۶ متری در مرز هند و نپال واقع شده است.

ماترهورن، هرم قاتل: کوهستان ماترهورن با ارتفاع ۴۴۷۷ متر، یکی از قلل سر به فلک کشیده آلپ به شمار می‌رود که به دلیل تعداد کشته‌شدگانش در فهرست خطرناک‌ترین کوه‌های دنیا قرار گرفته است.

بام دنیا: بلندترین قله دنیا اورست است که با ارتفاعی ۸۸۵۰ متری در منطقه هیمالیا و در طول مرز نپال و تبت واقع شده ‌است. کشته‌شدگان این کوه و خطرات بی شمار و بهمن و توفان‌های شدید اورست، دلایلی است که نام این کوه را در فهرست خطرناک‌ترین کوه‌های دنیا قرار می‌دهد.

کوهستان واشنگتن با داشتن ۱۹۱۶ متر ارتفاع، بلندترین قله در آمریکای شمالی است که به دلیل داشتن آب و هوای نامساعد، برای صعود بسیار خطرناک است.

کوهستان دنالی با داشتن ۶۱۹۳ متر ارتفاع، یکی دیگر از خطرناک‌ترین کوه‌های دنیاست که در آلاسکا واقع شده است. دلیل اصلی پرخطر بودن این کوه، زمین‌لرزه‌های شدید و مداومی است که در این منطقه اتفاق می‌افتد.

فوجی با ارتفاع ۳۷۷۶ متر در اصل یک آتشفشان غیرفعال است و جنگلی که در دامنه آن قرار دارد، یکی از معدود مکان‌ها در آن اطراف است که از گدازه‌ها و مواد مذاب آتشفشان سال ۱۷۰۷ در امان مانده است. بسیاری از کوهنوردان و جهانگردانی که به این کوه رفتند، هیچ گاه بازنگشتند و به همین دلیل ژاپنی‌ها این کوه را کوهستان مرگ می‌نامند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=44185
  • نویسنده : مهدی سعیدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اکسیژن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.