• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 24678
1

دلایل پیروزی ایران برابر ژاپن/ تیم ملی چگونه در نیمه دوم بیدار شد

  • کد خبر : 90860
  • 15 بهمن 1402 - 22:54
دلایل پیروزی ایران برابر ژاپن/ تیم ملی چگونه در نیمه دوم بیدار شد
بام: تیم ملی فوتبال ایران که نیمه اول متوسط و حتی رو به ضعیفی را برابر ژاپن پشت سر گذاشته بود، در نیمه دوم متحول شد و توانست حریف قدرتمندی چون ژاپن را به تیمی کم اثر در زمین تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار بام، مولفه اصلی برابر یک تیم سرعتی گذاشتن صد در صد توان و قدرت و روی آوری به یک بازی فیزیکی است. علاوه بر آن مهم‌ترین اصل در چنین مسابقه‌ای پیروزی در نبردهای یک در مقابل یک می‌باشد.

مرور لحظات حساس بازی پیروزمندانه تیم ملی ایران برابر ژاپن و شکستن تابوی این تیم تا دندان مسلح و پرستاره و با برنامه، حکایت از برتری بی‌چون و چرا در تمامی نبردهای فیزیکی تن به تن در دفاع و گرفتن زهر تکنیک و سرعت از بازیکنان بین المللی این تیم و پیروزی در نبردهای یک در مقابل یک در فاز حمله و رسیدن به فضای مناسب را داشت .

در روزی که دو وینگر تیم امیر قلعه نویی در سیستم ( ۱_ ۳ _۲ _۴ ) متخذه ( جهانبخش و محبی ) بهترین بازی خود را به نمایش گذاشتند، اصل مهم قدرت دریبلینگ آنها و عبور از مدافعین مستقیم در فاز حمله و بازگشت و حضور در ساختار دفاعی از میانه میدان خودی و بازپس‌گیری توپ با قلدری و آمادگی بدنی کاملاً بالا بود که این حس و شکل از تاکتیک فردی در نزد تمامی بازیکنان تیم ملی دیده می‌شد و کاملاً مشهود بود.

برای رسیدن به این فرم از بازی البته قبل از داشتن قدرت بدنی بالا باید که دارای توان ذهنی و انگیزه کافی بود که این مهم هم با درایت کادر فنی حاصل گشت. پس از سپری نمودن بیش از سی و پنج دقیقه کمی سردرگم و عقب نشینی و قرار گرفتن تحت تاثیر نام حریف و ثبت گل اول بازی ، آن بیداری ایرانی رخ داد!

قرار نبود با جام خداحافظی کنیم بنابراین استارت اصلی پس از گل ژاپن و شروع حملات گسترده و مرگبار از آغاز نیمه دوم رقم خورد. اتخاذ یک ترکیب کاملاً شجاعانه و با برنامه و مطالعه و سپس اصرار به ادامه این شکل از بازی بدون تعویض با همان نیروهای فعال و پرانگیزه حاضر در میدان، یکی دیگر از دلایل این پیروزی بزرگ بود.

نیمکت نشینی احسان حاج صفی در حالی که وی بهترین بازیکن میدان قبلی بود عین شجاعت و رسیدن به آن تصمیم مهم بود. حضور یک جوان انرژیک و سرعتی و مقابله او با بازیکنان سرعتی و تکنیکی ژاپن و گسترش و تعمیم این تفکر در ارکان کلی تیم به همراه اتخاذ یک بازی فیزیکی ، ما را به یک چهارم جام ملت‌ها رساند. در راه کسب یکی از مهمترین پیروزی‌های ایران در جام ملت‌ها ، شاهد ثبت یکی از فنی‌ترین و زیباترین گل‌های تیم ملی و جام ملت‌ها هم بودیم.

وقتی امید ابراهیمی توپ شروع مستقیم بازی توسط دروازه‌بان ژاپنی تحت تاثیر فشار پرس مهاجمین ایران را با سر به جهانبخش رساند دریبل سرپا و سپس یک پاس زمینی مستقیم از کاپیتان تیم ملی خط اول دفاع ژاپن خط هافبک سه نفره این تیم را شکست و سپس یک دریافت و چرخش خوب از آزمون و یک پاس فوق العاده در فضای خالی پشت مدافعین خط دوم ، یعنی دفاع چهار نفره ژاپن را از بازی خارج کرد ، حالا محبی بهترین بازیکن میدان آماده بود تا با روی پا زاویه مخالف دروازه را هدف قرار داده و مهم‌ترین گل زندگی ورزشی خود را ثبت نماید.

اما قبل از آن دفاع مستحکم ایران در این دیدار در مقابل تک مهاجم حریف و فروریختن دروازه ما ، در جاگیری به مشکل خورد و تداخل وظایف و پیچیدن چهار عنصر دفاعی به هم ، گلزن ژاپن را در نقطه پنالتی صاحب فضای مناسب برای ضربه نهایی نمود. مشکلی که ان‌شالله برای رسیدن به جام در دسترس به مانند دیگر مشکلات قبلی تیم ملی که در برابر ژاپن برطرف شده بود ، باید که بازبینی و و رفع شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=90860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.