• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
1

رد پای یک حاشیه در تعویق انتخابات شطرنج/ ثبت‌نام مجدد کاندیداها؟!

  • کد خبر : 15034
  • 04 دی 1399 - 13:18
رد پای یک حاشیه در تعویق انتخابات شطرنج/ ثبت‌نام مجدد کاندیداها؟!
بام نیوز:اقدام وزارت ورزش در عدم تعیین زمان انتخابات فدراسیون شطرنج ابهام در مورد تاثیرگذاری حواشی اخیر در انتخابات این فدراسیون واحتمال ثبت‌نام دوباره کاندیداه را بیشتر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، بعد از دو ماه وقفه در برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی قرار است وزارت ورزش از دی ماه انجام این مهم در مورد فدراسیون‌های حائز شرایط را روی غلطک کاری بیندازد تا بلاتکلیفی به نوبت از روی آنها برداشته شود.

از سرگیری مجامع فدراسیون‌ها از ۱۰ دی ماه با برگزاری انتخابات فدراسیون روستایی – بازی‌های بومی و محلی آغاز می‌شود و به ترتیب در مورد فدراسیون‌های بدنسازی و پرورش اندام (۱۳ دی ماه)، پزشکی ورزشی (۱۵ دی ماه) و اسکی (۱۷ دی ماه) پیگیری می‌شود.

وزارت ورزش در حالی زمان انتخابات این فدراسیون‌ها را مصوب و نهایی کرده که برای شطرنج و انتخاباتش هیچ پیش بینی نداشته است؛ فدراسیونی که قرار بود دو ماه پیش رئیس جدید خود را بشناسد اما نه تنها این مهم انجام نشد بلکه طی این مدت با حواشی زیادی هم از طرف برخی کاندیداها مواجه شد.

لقمه آماده‌ای که روی زمین گذاشته شده!
مدیریت فدراسیون شطرنج اسفندماه سال گذشته با اتمام دوره ریاست مهرداد پهلوان زاده به فرهاد نیکوخصال سپرده شد. قرار بود انتخابات این فدراسیون ۶ آبان ماه برگزار شود اما دقیقاً دو روز پیش از برگزاری مجمع، وزارت ورزش به دلیل ابلاغ قانون کرونایی مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از ۱۵ نفر اقدام به لغو این مجمع کرد.

انتظار می‌رفت در آغاز به کار دوباره وزارت ورزش برای تشکیل مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها، شطرنج اولین گزینه باشد یا حداقل جزو اولویت‌ها قرار بگیرد اما این فدراسیون و انتخاباتش در میان چهار فدراسیونی که زمان انتخابات شان مشخص شده، جایی ندارد.

به هر حال قاعدتاً همه شرایط لازم برای انتخابات شطرنج مهیا بوده که وزارت ورزش در یک مقطع زمانی اقدام به تعیین زمان مجمع آن کرد و حالا هم بی دلیل این لقمه آماده را روی زمین نگذاشته است.

رد پای یک حاشیه در انتخابات شطرنج
به گزارش خبرنگار بام نیوز، از مجموع ۹ نفری که متقاضی ریاست در فدراسیون شطرنج شدند در نهایت صلاحیت شادی پریدر، احمد گواری، محمدابراهیم مداحی، رضا شیرین‌آبادی فراهانی و حسین مطیعی برای حضور در مجمع انتخاباتی تایید شد.

یکی از این کاندیداها اما اخیراً حواشی زیادی پیرامون خود ایجاد کرد که حتی حضورش در کارزار انتخابات را هم زیر سوال برد. اتفاقاً این کاندیدا همانی است که از او به عنوان گزینه مورد حمایت وزارت ورزش یاد می‌شود و همین مسئله رنگ این حواشی و تاثیرگذاری اش در انتخابات را هم بیشتر کرده است.

اینکه حاشیه‌های پیرامون این کاندیدا در انتخابات شطرنج و تعویق آن تاثیر داشته توسط هیچیک از مقام مسئولی در وزارت ورزش تایید نشده اما واقعاً چه دلیلی باعث شده فدراسیونی که صلاحیت کاندیداهایش تایید شده و یک بار هم در آستانه برگزاری انتخابات قرار گرفت همچنان سردرگم در تعیین زمان مجمع باشد؟

ثبت نام احتمالی کاندیداها
نام نویسی از کاندیداهای فدراسیون شطرنج در بازه زمانی ۷ تا ۲۱ خردادماه انجام شد و حالا بعد از ۶ ماه شطرنج و انتخاباتش با این حواشی مواجه شده است. این در حالی است که ماده ۱۴ آئین نامه انتخاب رئیس به صراحت اعلام کرده که در صورتیکه ظرف مدت زمان ۶ ماه بعد از نام نویسی کاندیداها و به هر دلیلی مجمع انتخاباتی برگزار نشد، فراخوان مجدد برای ثبت نام کاندیداها داده می‌شود.

شاید از کنار هم قرار دادن این مجوز قانونی در کنار حواشی اخیر میان کاندیداها و معطلی بی دلیل وزارت ورزش در تعیین زمان انتخابات بتوان در مورد شطرنج و ابهام در مجمع انتخاباتی اش به جمع بندی رسید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15034
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.