• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

ریسک ها و خطرات دره نوردی

  • کد خبر : 21204
  • 08 بهمن 1399 - 11:53
ریسک ها و خطرات دره نوردی
گروه آموزشی بام نیوز:دره ها به وسیله نوع تشکیل، نوع بافت سنگی که دره از بین آن عبور ميکند ، و ديگر روشها گروه بندی ميشود.

گروه آموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص ریسک ها و خطرات دره نوردی منتشر نمود:

خطرهای طبيعي آنهایی است که قابل مشاهده بوده یا احساس ميشود :ریزش سنگ، جریان آب، آب و هوا، و نیروهای ديگر. خطرهای ديگر به وسیله شکست در انجام کار یا عکس‌العمل نامطلوب بوجود مي‌ايد .

این خطرات میتواند تأثير گزار تر از خطرهای طبيعي بوده و هنگام اشتباه در برنامه ریزی و سرپرستی بوجود مي‌ايد :که شامل اتمام غذا و آب، کافی نبودن تجهيزات، عدم تفهیم درست نقشه ها، ارتباطات ضعيف، عدم انعطاف در برنامه، حواس پرتی؛ تردید، عدم تخمین دقیق توانایی ها، رفتارهای گروهی، فواصل، و سختی ها ، بی صبری ، خودپسند بودن و اعتماد به نفس بیجا ، رقابت و فشارهای روانی الکی ، و نداشتن داده ها باریک بین. زمانیکه خطرات طبيعي با اشتباهات شخصی همراه ميشود ، نتيجه ریسک بسیار بالا و خروجی بد خواهد بود.

دره به راهرویی باریک، عمیق با دیواره های صخره ای و شیب دار که توسط جریان آب بر روی زمین ایجاد شده، اتلاق ميشود . صعود یا نزول یک دره امکان دارد به مهارت هایی از قبیل پیاده روی، کوهنوردی، پرش، لیز خوردن ، راپل، و شنا نیاز داشته باشد. دره نوردی معمولاً به فعالیتی گفته ميشود که به شنا در جریان آب و فرود در زیر آبشار نیازمند است.

دره پیمایی عمومی تر بوده که بیش تر به پیاده روی در دره گفته ميشود ، ولی هم دره نوردی و هم دره پیمایی معمولاً به کار با طناب نیازمند است. دره ها به وسیله نوع تشکیل، نوع بافت سنگی که دره از بین آن عبور ميکند ، و ديگر روشها گروه بندی ميشود . براي یک دره نورد مهم این است که طبقه بندی بیانگر روش های مورد نیاز در فرود دره باشد:دره خشک بوده یا خیس است، باریک با شیب تند بوده یا عریض و باز است، فنی است یا غیر فنی.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=21204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.