• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
3

ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان در مسیر قله راگاری دوباره فعال شد

  • کد خبر : 83486
  • 14 بهمن 1401 - 17:09
ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان در مسیر قله راگاری دوباره فعال شد
بام: ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان مستقر در مسیر قله «راگا» شهرستان ری با توجه به برودت هوا از امروز/جمعه/ مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش بام، ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان متشکل از تعدادی از کوهنوردان داوطلب از سراسر کشور است با حمایت رسمی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و با همکاری هیأت کوهنوردی استان تهران، در مسیر قله «راگا» مستقر شدند.

امید محمود زاده ناظر و مسئول این ستاد در گفت و گو با ایرنا در این باره توضیح داد: ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان برای کوهنوردانی که قصد صعود به قله راگا را دارند راجع به شرایط جوی، احتمال بارش، شدت سرعت باد، میزان دما و رطوبت هوا که برودت به همراه دارد، توضیح می دهد.

وی ادامه داد: این ستاد نسب به شرایط جوی، اطلاع رسانی های لازم در مورد تجهیزات، پوشاک متناسب آب و هوا تذکرات لازم را داده و راهنمایی های لازم جهت یافتن مسیر امن می دهد.

به گفته این مقام مسئول، نحوه ی بستن یخ شکن، خورد و خوراک و مقدار آبی که باید همراه کوهنوردان باشد نیز از جمله مواردی است که توسط این ستاد اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: از دیگر وظایف این تیم پخش بروشورهایی است که توسط هیات کوهنوردی تهیه شده و از طریق گروه در اختیار آنان قرار می گیرد؛ این بروشورها به بالا رفتن آگاهی عمومی کوهنوردان کمک می کند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: اعضای تیم ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان، در هنگام حضور در پایگاه اطلاع رسانی، به افراد مبتدی آموزش هایی مانند طریقه استفاده از باتون، گام برداری درست، زمان مناسب اضافه یا کم کردن پوشاک-لایه بندی پوشاک و دیگر آموزش های مرتبط را ارائه می دهند.

قله راگا واقع در رشته کوه بی بی شهربانو در جنوب شرقی تهران و در منطقه شهرری قرار دارد و ارتفاع آن در حدود هزار و ۵۰۰ متر برآورد شده که مسیر دسترسی به این قله از جاده معدن امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.