• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
0

سعیدی: با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به فدراسیون‌ها بیشتر کمک می‌کنیم

  • کد خبر : 23867
  • 18 بهمن 1399 - 18:37
سعیدی: با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به فدراسیون‌ها بیشتر کمک می‌کنیم
بام نیوز:دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: با صرفه جویی در هزینه های جاری کمیته ملی المپیک در تلاش هستیم کمک مالی حداکثری به فدراسیون داشته باشیم.

کیکاووس سعیدی در گفت وگو با بام نیوز، درباره ی اینکه بودجه کمیته ملی المپیک جوابگوی کمک مالی به فدراسیون ها است یا خیر؟ بیان کرد: فدراسیون ها دچار مشکل هستند و هزینه برگزاری اردوها، انجام تست کرونا و اعزام به مسابقات تدارکاتی سنگین است بنابراین تلاش کردیم کمک حداکثری را به آنها داشته باشیم. هر فدراسیون المپیکی که مورد بازدید قرار گرفت و یا کمیته فنی بازی ها تصویب کرد که باید به آن کمک شود، با تصویب هیات اجرایی کمک های مالی پرداخت شد. بیشترین کمک به کشتی بوده است. البته رشته هایی مانند تکواندو،  تنیس روی میز، وزنه برداری، شنا، قایقرانی و شمشیربازی نیز یا مورد حمایت مالی قرار گرفتند و یا کمک به آنها در دست اقدام است.

او افزود: ما منابع خود را مدیریت می کنیم و با صرفه جویی در هزینه های جاری تلاش می کنیم کمک بیشتری به فدراسیون ها داشته باشیم تا فدراسیون ها نگرانی از بابت کمبود منابع مالی نداشته باشند. البته منابع ما نیز محدود است تا بتواند تمام نیاز ها و مشکلات فدراسیون ها را برطرف کند.با این حال مجموعه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در ساماندهی امور و تخصیص منابع هماهنگ عمل می کنند.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت بودجه کمیته ملی المپیک بودجه را به طور کامل پرداخت کرده است و یا تا پایان سال دریافتی از دولت کامل می شود؟ تصریح کرد: بودجه را کامل نگرفته ایم و حدود ۷۰ درصد آن را دریافت کرده ایم و بخشی از اعتبارت ما باقی مانده است. آقای صالحی امیری نیز پیگیر است اما پرداخت مابقی اعتبارات، بستگی به وضعیت بودجه کشور دارد. با این حال دولت و سازمان برنامه ریزی و بودجه نگاه خوبی در پرداخت بودجه دارند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه حضور تعدادی از روسای فدراسیون ها در جلسه تعیین شاخص های بودجه باعث  اعتراض بقیه روسا نمی شود، تاکید کرد: جلسه فوق العاده هیات اجرایی برای نهایی شدن شاخص های توزیع اعتبارات در سال ۱۴۰۰ یکشنبه برگزار می شود و مانند هفته قبل اعضای هیات اجرایی، هفت نفر از روسای فدراسیون ها و آقایان سجادی، فخری، قراخانلو و رغبتی حضور دارند. در جلسه هیات اجرایی روسای فدراسیون های که در مجمع اظهار نظر کردند و پیشنهاد داشتند، حضور دارند و بقیه اظهار نظری نداشتند و وقتی این کار را  نکردند یعنی موافق هستند.

او افزود: ما در این جلسات بحث پول نمی کنیم و بحث، ساز و کار توزیع بودجه است. هفت محور مشخص شده است و هر کدام اجزایی دارند که بر اساس آن فدراسیون ها امتیاز می گیرند و در نهایت براساس امتیاز ها، بودجه به فدراسیون ها تعلق می گیرد.

سعیدی در مورد تعیین تکلیف اسپانسر کاروان و اینکه در صورت پیدا نشدن اسپانسر کمیته ملی المپیک برای تامین هزینه های کاروان به مشکل برمی خورد یا نه؟ تاکید کرد: مرحله اول فراخوان انجام شد و متاسفانه تقاضایی واصل نشد و یک مرحله دیگر فراخوان می دهیم. کمیته ملی المپیک برنامه های خود را برای المپیک بر اساس منابع مالی خودش برنامه ریزی کرده است. اگر اسپانسر جذب شود که خوب است اما اسپانسر هم نباشد خللی در برنامه ریزی ما ایجاد نمی کند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد استعلام از IOC در مورد اضافه شدن دو فدراسیون ناشنوایان و بیماری های خاص به مجمع و اضافه شدن بند جدید به اساسنامه گفت: بند اساسنامه که در مجمع تصویب شد را برای دولت و شورای نگهبان ارسال کرده ایم و زمانی که پاسخ بدهند آن را برای کمیته بین المللی المپیک ارسال خواهیم کرد.  استعلام برای  دو فدراسیون ناشنوایان و بیماری های خاص را هنوز انجام  نداده ایم و در حال آماده  کردن گزارش مجمع هستیم و سپس این کار را انجام دهیم و تا چند روز آینده این کار  انجام می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=23867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.