• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

شرپاها در نزدیکی قله

  • کد خبر : 38896
  • 11 اردیبهشت 1400 - 17:51
شرپاها در نزدیکی قله
بام نیوز: همه در بیس کمپ اورست در مورد شیوع کرونا سکوت می کنند، در حالی که در ارتفاعات بالاتر، تیم ثابت کشی شرپاها تنها یک روز با قله فاصله دارد.

به گزارش بام نیوز، کامی ریتا و تیم ثابت کشی مانند یک گروه موسیقی راک در حال فعالیت هستند. آنها در واقع با تکیه بر توانمندی خود مسیر را برای سایرین می گشایند. به دلیل خشکسالی این کار در سال جاری سختتر هم بوده است.

به دلیل دشواری های فنی آنان دو تلاش انجام دادند تا به گردنه جنوبی برسند. بارش کم از دلایل این سختی عنوان شده است. شرپاها در حال حاضر به ارتفاع ۸۰۰۰ متری رسیده و فقط یک روز هوای خوب تا قله فاصله دارند. این یک نقطه عطف برای کامی ریتا با ۲۵ امین صعود به اورست برای او خواهد بود.

در گزارش ها همچنین به طولانی شدن مسیر یخشار خمبو اشاره شده است. در حال حاضر رسیدن از بیس کمپ پیشرفته به کمپ یک حدود ۶ ساعت طول می کشد. این زمان در سال ۲۰۱۹ حدود ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه بود. دلیل این تغییر شکستهای بیش از پیش خمبو عنوان شد.

با وجود بارش برف در بیس کمپ، تعداد قابل توجهی از کوهنوردان تصمیم گرفته اند چندین روز را در کمپ ۲ بگذرانند.

پول و پول

در همین زمان، مقامات نپالی همچنان از بحث در مورد شیوع کرونا طفره می روند. وزارت گردشگری نیز به اعطای مجوز ادامه داده و در حال حاضر ۴۰۸ مجوز برای صعود اورست صادر کرده است. نپال با ۱۱۰۰۰ دلار درآمد در ازای هر مجوز، تقریبا ۴.۵ میلیون دلار درآمد از این طریق کسب کرده است.

گفتنیست، قرنطینه دو هفته ای در کاتماندو، پوخارا و مناطق دیگر با موج جدید کرونا شروع شده است. دولت نپال همچنین قرنطینه ۱۰ روزه ای را برای کسانی که به کشور وارد شوند، دوباره برقرار نمود. از این روی کوهنوردانی که از کوهستان بازمی گردند، ممکن است در بازگشت به کاتماندو مشکل داشته باشند.

پنهان کاری خطرناک

این پنهان کاری نه تنها بی فایده است، بلکه مضر هم خواهد بود. مسافرانی که قصد عزیمت به این کشور دارند، اطمینانشان را تا حدودی از دست داده اند. افرادی که در بیس کمپ هستند نیز با انتقادات فزاینده شبکه های اجتماعی به دلیل خودخواهی و نادیده گرفتن اقدامات ایمنی روبرو هستند. برخی دیگر هم کوهنوردان را به خاطر آوردن ویروس به این کشور متهم کرده اند.

البته هنوز هم امید وجود دارد. کوهنوردان دوبار تست داده اند. بعضی هم واکسینه شدند. با این حال، این شامل کوهنوردان اروپایی نمیشود، چرا که کشورهای اروپایی برنامه ریزی واکسیناسیون را تحت پروتکل های دقیق و اولویت بندی مشخص انجام میدهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=38896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.